שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רוסיה מודה: עשרות חיילים נהרגו בתקיפה אוקראינית
בהודאה חריגה אישרה מוסקבה ש-63 מחייליה נפגעו בהפצצה אוקראינית בבסיס זמני בדונייצק | צבא אוקראינה טען שכ-400 חיילים רוסים נהרגו בהתקפה אתמול | תיעוד
זירת התקיפה האוקראינית שבה נהרגו עשרות חיילים רוסים מקיבקה | צילום: 4 News

בצעד נדיר הודה היום בצהריים (שני) משרד ההגנה הרוסי כי 63 מחייליו נהרגו במתקפה אוקראינית בעיר מקיבקה שבמחוז דונייצק. על פי הדיווח הרוסי אוקראינה ירתה על הבסיס הצבאי במקיבקה שישה טילי HIMARS, טילים אותם היא מקבלת מארה"ב. שני טילים יורטו, וארבעה פגעו בבסיס. 

זירת התקיפה האוקראינית שבה נהרגו עשרות חיילים רוסים בעיר מקיבקה

עוד מבחזית החדשות

המתקפה במחנה במקיבקה היא ככל הנראה אחת הקטלניות ביותר מתחילת המלחמה. מוסקבה מפרסמת רק לעיתים רחוקות נתונים על מספר ההרוגים בצבאה, ולרוב הנתונים נמוכים משמעותית מההערכות במערב. במקרה זה מדובר על מספר ההרוגים הגבוה ביותר שעליו דיווחה רוסיה בהתקפה בודדת. 

על פי גורמים אוקראינים ופרו רוסים, ההפצצה הייתה בליל השנה החדשה, דקות אחרי חצות. בצבא אוקראינה טענו אתמול כי כ-400 חיילים רוסים נהרגו בהפצצת הבסיס הזמני, בשטח שבעבר שימש כמכללה, ועוד כ-300 נפצעו. גורמים פרו רוסים הכחישו את הטענה האוקראינית על מאות חיילים הרוגים, אך בלוגרים צבאיים ולאומנים ברוסיה טוענים כי מספר ההרוגים גבוה בהרבה מ-63.

לאור הצנזורה של התקשורת הרוסית במלחמה, הבלוגרים הצבאיים נחשבים למקורות אמינים למדי. לאורך המלחמה אותם בלוגרים לאומנים, עודדו את הנשיא ולדימיר פוטין לנקוט יד קשה יותר נגד אוקראינה. בחודשים האחרונים, על רקע התבוסות בשדה הקרב, הביקורת של אותם בלוגרים לאומנים על התנהלות הצבא הרוסי גברה. היום הם ציינו כי העובדה שהבניין שבו שהו החיילים נהרס כליל, היא מכיוון שהצבא אחסן בו תחמושת, למרות שהמפקדים ידעו שהוא נמצא בטווח הטילים של אוקראינה. 

איגור גירקין, מפקד לשעבר בכוחות הבדלנים הפרו רוסים במזרח אוקראינה, הוא כיום אחד הבלוגרים הצבאיים הבכירים ברוסיה. לטענת גירקין, מאות חיילים נהרגו או נפצעו בהפצצה. הוא ציין כי רוב הנפגעים הם חיילי מילואים שגויסו לאחרונה, ולא בחרו להשתתף במלחמה. כזכור, גיוס המילואים ההמוני בספטמבר גרם להמונים לברוח מרוסיה כדי לא להתגייס. 

עוד טען גירקין, כי ליד הבניין שבו שהו החיילים לצד התחמושת, היה ציוד צבאי שהופצץ אף הוא. "כמעט כל הציוד הצבאי נהרס גם כן, והוא היה ממש ליד הבניין, ללא שום הסוואה". בלוגר נוסף בשם רייבאר, דיווח על 70 חיילים הרוגים ויותר מ-100 פצועים. 

הבניין בו התגוררו החיילים לפני התקיפה האוקראינית | צילום: 4 News

בלוגר צבאי נוסף שלו 700,000 עוקבים כתב "מה שקרה במקיבקה זה נורא", "מי חשב על הרעיון לאכלס בבניין אחד כמויות גדולות של חיילים, כשגם אידיוט מבין שאם הם נפגעים מארטילריה יהיו הרבה פצועים והרוגים?". לדברי הבלוגר, למפקדים לא אכפת מכך שהרוסים לא מקפידים על אחסון אחראי של התחמושת בשדה הקרב. 

הבלוגרים הצבאיים טענו שבכירי הצבא לא למדו מהטעויות שנעשו במלחמה. איגור סטרלקוב, לשעבר מנהיג בכוחות הבדלניים טען כי החיילים היו בבניין שהיה לא מוגן "כמעט לחלוטין", ונהרס כליל בגלל התחמושת שהייתה בו. גם הוא העריך כי מאות נהרגו ונפצעו. לדבריו עוד לא ניתן לקבוע את מספר ההרוגים המדויק, מכיוון שחיילים רבים נקברו תחת ההריסות של הבניין ומוגדרים כנעדרים. 

גם פוליטיקאים רוסים התבטאו נגד הצבא והביעו את זעמם על האירוע שמסתמן כמחדל. גיורגי קרסין, חבר הסנאט הרוסי ולשעבר סגן שר החוץ, דרש לנקום באוקראינה ובחברות נאט"ו שתומכות בה, אך גם לבצע חקירה פנימית של ההפצצה ותוצאותיה. סרגיי מירונוב, מחוקק ובעבר יו"ר הסנאט, קרא להטיל את האחריות הפלילית על הגורמים "שאפשרו לרכז את אנשי הצבא בבניין שאינו מוגן", וכן את המפקדים "שלא סיפקו את רמת הביטחון הראויה". מכיוון ש"אין ספק שהמודיעין וההגנה האווירית לא עבדו כמו שצריך". 

דניל בזסונוב, בכיר בממשל הפרו רוסי באזור הכיבוש בדונייצק, קרא להעניש את קציני הצבא שהורו לאכלס בבניין שהופצץ מספר רב כל כך של חיילים. בזסונוב קרא להעניש את "האשמים בהחלטה להשתמש במתקן הזה. לחבל דונבאס יש מספיק אתרים עם תשתיות טובות שבהם אפשר לאכלס חיילים". ולאדן טטרסקי, בלוגר צבאי שנפגש עם ולדימיר פוטין בקרמלין בספטמבר, קרא להקים בית משפט מיוחד לבכירי הצבא אותם הגדירכ"אידיוטים לא מאומנים". 

עוד מבחזית החדשות

אנדריי מדבדב, סגן יו"ר הפרלמנט בעיר מוסקבה, טען כי "אחרי עשרה חודשי מלחמה זה מסוכן, ופלילי, לחשוב שהאויב הוא טיפש שלא רואה דבר". עוד הוסיף מדבדב "לאכלס אנשי צוות בבניין במקום במקלטים מסייע ישירות לאויב. צריך להסיק את המסקנות החמורות ביותר ממה שקרה במקיבקה". 

גולשים ברשתות החברתיות ברוסיה הביעו את זעמם, ואמרו שהם לא מאמינים לטענת משרד ההגנה שמספר ההרוגים הוא "רק" 63. "אלוהים אדירים, מי יאמין למספר 63? הבניין נהרס לחלוטין", כתבה אחת הגולשות ברשת החברתית הגדולה במדינה, VKontakte.

ברשתות החברתיות ברוסיה קראו היום לגולשים לתרום בגדים, תרופות וציוד לחיילים ששרדו את המתקפה. "כל מה שהיה למתגייסים נשאר מתחת להריסות", נאמר בהודעה שביקשה לסייע לחיילים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים