שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » רוסיה טוענת: "הרגנו יותר מ-600 חיילים אוקראינים במתקפת טילים מסיבית"
מוסקבה טוענת שכנקמה על תקיפת בסיס החיילים שלה באוקראינה, היא תקפה בסיס אוקראיני זמני בקרמטורסק: "הרגנו 600 חיילים, זו הנקמה" | לא ברורה אמינות הדברים
חיילים אוקראינים במלחמה נגד הרוסים | צילום: Seneline, שאטרסטוק

משרד ההגנה של רוסיה דיווח היום בצהריים (ראשון) כי הצבא הרוסי הפציץ שני בניינים במזרח אוקראינה ששימשו כבסיס זמני עבור חיילים אוקראינים, כנקמה על המתקפה של צבא אוקראינה לפני שבוע במקיבקה, שבה נהרגו לפחות 89 חיילים רוסים. לדברי הרוסים, מתקפת הנקם בוצעה בעיר קרמטורסק, ולטענתה נהרגו בהתקפה יותר מ-600 חיילים אוקראינים.

בהודעה שפרסם משרד ההגנה של רוסיה, נטען כי צבא רוסיה נשען על "מודיעין אמין" כדי לפגוע בחיילים האוקראינים, וכי בבניינים שהו יותר מאלף חיילים. קייב טרם הגיבה על הטענה, אך שני הצדדים נוהגים להפריז במספר האבדות של האויב. יש לציין, כי מוקדם יותר היום דיווחו האוקראינים כי במהלך הלילה פגעו שבעה טילים רוסיים בעיר קרמטורסק, אך לא דיווחו על הרוגים.

עוד מבחזית החדשות

המתקפה הרוסית, בהנחה שהידיעה נכונה, הגיעה אחרי שבחצות פקע תוקף הפסקת האש החד צדדית שעליה הכריז פוטין לרגל חג המולד האורתודוקסי שצוין ברוסיה ובחלקים מאוקראינה בסוף השבוע. הממשלה בקייב הודיעה מראש כי לא תכבד את הפסקת האש ולאורך כל סוף השבוע המשיכו להגיע דיווחים על ירי משני הצדדים. משרד ההגנה הרוסי טען בשבת כי עד חצות כוחותיו יסתפקו רק בירי בתגובה על אש אוקראינית. לדברי האוקראינים, בהפצצות שביצעה רוסיה במזרח המדינה בלילה האחרון נהרגו לפחות שני בני אדם. גבר בן 50 בחרקוב ואדם נוסף בסולדר שבמחוז דונייצק. האוקראינים מסרו כי תשעה טילים התפוצצו הלילה במחוז דונייצק, שבעה מהם בעיר קרמטורסק, ואחד בזפוריז'יה.

היום המשיכו להגיע סימנים מדאיגים מבלארוס, שכנתה של אוקראינה מצפון. בצל החשש שפוטין יצליח לשכנע את הרודן הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו לצרף את צבאו למלחמה כדי להכניע את האוקראינים.
בסוף השבוע הגיעו דיווחים, שטרם אומתו, על הגעה של כ-1,600-1,400 חיילים רוסים לבלארוס ביומיים האחרונים. אם הדברים נכונים, הם מאששים את החשש האוקראיני שרוסיה נערכת למתקפה גדולה בסיוע בלארוס בחודשים הקרובים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים