שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רוני אלשיך בהפגנה הערב: אין שום דבר "יהודי" ברפורמה המשפטית
המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, נאם בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה: "כשומר מצוות אני חייב להודות כי אין גם שום דבר יהודי במה שמוצע כיום"
מפכ"ל המשטרה לשעבר - רוני אלשיך | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א׳

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, נאם הערב בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בכיכר הבימה ואמר: "כמעט 40 שנה הייתי חלק ממערכת הביטחון. בכל מפגש עם משברים לאומיים שלא פעם גרמו לאווירת דכדוך, חוויתי מחדש את הרוח המפעמת בעם המופלא הזה, רוח איתנה שמסרבת לדעוך".

"כתגובה הראשונה למה שמכונה "רפורמה משפטית", הרגשתי ייאוש ודכדוך. אך כשאני מביט בכם, הקהל העצום הזה, שממלא את הרחובות באנרגיה של חיוניות ורצון להגן על המדינה שנבנתה בדם, אני משוכנע שניתן לעצור את הטירוף הזה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר אלשיך: "כן, יש מקום לתיקון מערכת המשפט, אך לצערי, אין בתוכנית הזאת שום מרכיב החותר לתיקון. מראים לנו שכל סעיף בתוכנית, ממומש באיזושהי מדינה דמוקרטית על הגלובוס. אבל מסתירים מאיתנו, ששום דבר מהאיזונים והבלמים הקיימים באותם מדינות, לא קיים בישראל. בישראל אין חוקה ואין בית מחוקקים עליון ותחתון. אצלנו, יש משטר קואליציוני בו בפועל הרשות המחוקקת נשלטת לחלוטין על ידי הרשות המבצעת. לכן היסטורית, רוב האיזונים והבלמים שהוצבו, נשענו על שומרי הסף ובעיקר על מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט. את כל החסמים מנסים להסיר היום באחת. כל הכוח מועבר לרשות המבצעת ללא רסנים. זו תוכל לעשות ככל העולה על רוחה. מכאן ואילך, מה שלא חוקי יהפוך לחוקי תוך ימים ואם צריך יעוגן בקלילות בחוק יסוד".

לדעת המפכ"ל לשעבר "המוצע הוא בגדר "מהפכה משטרית" לא פחות מכך. כשומר מצוות אני חייב להודות כי אין גם שום דבר "יהודי" במה שמוצע כיום!" הפרדת הרשויות איננה חידוש של ג'ון לוק או מונטסקייה במאה ה-18. היא טבועה עמוק בהיסטוריה היהודית, באיזונים בין מלך, כהן, נביא וסנהדרין. ריסון הכוח, הוא ערך יהודי בסיסי ועמוק, שאסור לנטוש אותו! התורה הזהירה את המלך "לבלתי רום לבבו מאחיו".

"בשבועות האחרונים פונים אלי עוד ועוד דתיים לאומיים, חלקם רבנים, חלקם ציינו שהצביעו למפלגות הקואליציה והם מרגישים מצוקה. גם אלה שהיו מוטרדים פחות מההשלכות הישירות, היו מוטרדים מאד מהעובדה שחלקים נרחבים בחברה מרגישים שהם מפסיקים להיות קיימים. נניח שהמהלכים נכונים, הם תוהים, האם מותר לנו להסתכן חלילה בפילוג הממלכה? בשנאה תהומית בין אחים? ויש המוסיפים בחרדה האם בני הממלכה האחת יסכימו לשאת בנטל הבטחוני והכלכלי, עבור בני הממלכה האחרת?"

"צוות הלוחמים בו גדלתי בצנחנים, אלה שלחמו איתי כתף אל כתף במלחמת שלום הגליל, הכיל תמהיל של בני קיבוצים, מושבים ובני עיר. שניים בלבד היינו שומרי מצוות. מעולם איש לא תהה מי מחפה על מי ומי מסתער לימינו או לשמאלו. עד היום אנו נפגשים כאחים לעיתים פעמיים או אפילו שלוש בשנה. דמים בדמים נגעו. את זה אסור לנו לסכן!"

"75 שנה לאחור, כדי להחתים את כל חלקי החברה על מגילת העצמאות, אלה שהזדהו כחילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים, נדרשו כולם להתחשב באחרים. אין יהודי שומר מצוות שלא רצה שבמגילת העצמאות יופיע אזכור של הקב"ה כגואל ישראל, אבל כדי להישאר עם אחד, שומרי המצוות נאלצו להסתפק בביטוי "צור ישראל".

"מי שבחר להגיע לבית הכנסת, פגש את התפילה לשלום המדינה הפותחת ב"אבינו שבשמים צור ישראל וגואלו" ואימץ פרשנות דתית למגילת העצמאות. כך שמרנו על ערבות הדדית ונשארנו עם מאוחד למרות כל השסעים והמורכבויות. החרדה שלי היא לגבי המחר המשותף שלנו!"

"אני חש בושה כיהודי מאמין ושומר מצוות שבשל התנהגות הפוליטיקאים, אני שומע טענות חוזרות ונשנות לפיהן הציבור הדתי הפך להיות "חומת המגן של השחיתות הציבורית". ועדיין, החרדה האמיתית שלי היא -אחדות האומה והחוסן החברתי שלה. גדלתי כילד על ערכים של "כלל ישראל". ב"בליץ" שיצא לדרך, מוותרת הממשלה חלילה, על אחריותה ל"כלל ישראל".

"כמפכ"ל דיברתי רבות על הסכנות לחוסן החברתי ועל חשיבותה של משטרה עצמאית כדי להיות שחקן מרכזי בשימור וחיזוק החוסן החברתי. לפני כ-4 שנים נפגעה קשה עצמאות המשטרה, בשבועות האחרונים היא כבר בגדר פגיעה אנושה ולצערי, על המדוכה כרגע הצעה גלויה להפכה למשטרה בשליטה של מפלגה פוליטית. מי שחושב שכך ישתפר הביטחון האישי מול טרור ופשיעה, טועה לצערי טעות מקצועית חמורה".

"אמשיך להילחם מול רפורמות מסוכנות אלה, דווקא מהזווית של יהודי מאמין. הגעתי הערב, כדי להשמיע את קולם של חברי, חלקם רבנים המייצגים ציבור שרובו לצערי עדיין דומם. להם אני אומר, השמיעו את קולכם, גם אם התוצאה היא תיוגים שקריים, עלבונות וכינויי גנאי. עלבונות אלה באים דווקא כאשר נשמעים דברי אמת, שלעולבים אין תשובה להם. אני גאה לייצג את מי שהממלכתיות היא עדיין ערך חשוב עבורם!"

עוד מבחזית החדשות

"אני נרגש לראות כי משבוע לשבוע יש יותר ויותר דתיים לאומיים בהפגנות. חלקם מעדיפים את ההפגנות בירושלים שם הם מפגינים כקבוצה, חלקם עומדים במשמרות מחאה בערים אחרות וחלקם הגדל והולך משבוע לשבוע, באים דווקא לכאן כדי לומר: יש לנו עם אחד, ולא נאפשר לקרוע אותו לגזרים. קריאתי כאן הערב, במעמד חשוב זה, היא לא לוותר על האידיאולוגיות השונות, אך ללא סתירה להיות "קנאים למתינות". קנאות לזכות של כל אחד לחשוב אחרת ממני ולהביע את דעתו".

"בחרתי דווקא בבמה זו ללא פוליטיקאים, כדי להעביר מסר שהדיון איננו דיון בין ימין לשמאל. הבה ניאבק בכל מה שמנסה לפלג אותנו. אם נעשה זאת ביחד שום גל עכור לא יפיל אותנו. אחדות איננה מחייבת אחידות אלא להיפך! דווקא הרבגוניות של הדעות, מייצרת את השלם החברתי והפסיפס הכה מיוחד של מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

6 תגובות

  1. הקיצר
    זה הנאום שמבשר את כניסתו לפוליטיקה, לאחת ממפלגות השמאל, מיש עתיד ועד רע"ם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים