שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "רוטציה, צריך לזכור, היא לפעמים גם דד־ליין"
מתי טוכפלד:
"מועד החילופים הצפוי הוא לא פעם גם מועד סוף דרכה של הממשלה", כתב הפרשן הפוליטי | לדבריו, "דווקא עכשיו, עם רוב לימין, היתה הזדמנות לממשלה יציבה כמו פעם"
אריה דרעי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

הכתב הפוליטי של "ישראל היום" טוען במאמר שפירסם היום, כי "רבים ממצביעי גוש הימין, שחיכו להרכב הקואליציוני המתגבש, לא יכולים לא להסתכל בעיניים כלות במו"מ הקואליציוני ולהבין שמשהו פה משובש לחלוטין. הרי בניגוד למסע הדה־לגיטימציה של הצד השני וחלקים בתקשורת, אין למצביעים האלה בעיה שאיתמר בן גביר יהיה שר הביטחון הלאומי או שסמוטריץ' יהיה שר האוצר, או אפילו שר הביטחון. הם מייחלים לחיזוק המשילות ולרפורמות במערכת המשפט.זה מתחיל בשיטות התמוהות לניהול המגעים שמוביל נתניהו, נמשך בהתעקשויות המיותרות של השותפים, ומגיע עד למשא ומתן אינסופי שהיה שיכול להסתיים בתוך זמן קצר".

לדבריו, "למרות זאת, הסיכוי שנתניהו יוכל להשביע ממשלה ללא הארכה של שבועיים נוספים מנשיא המדינה הולך ופוחת. כל זאת כשהמצב הביטחוני מעורער, חלק מהשרים היוצאים כבר לא מתפקדים, ואחרים עסוקים במחטפים מחוצפים של הרגע האחרון. המחשבה שכבר היה אפשר להחליף אותם לפני שבועיים מעוררת פלצות. זה עוד כלום לעומת חצאי התיקים, הרוטציות, העברת יחידות סמך ממשרד למשרד והחוקים המהירים המתוכננים, שנועדו לאפשר לקואליציה ההומוגנית לקום על רגליה. גם תומכיה הגדולים של הממשלה הנכנסת ייאלצו להודות שמדובר בפתיחה מטורללת למדי".

עוד מבחזית החדשות

הוא מזכיר: "כך, למשל, בצלאל סמוטריץ' צפוי לכהן כשר האוצר למשך שנתיים, ואחריו יתמנה אריה דרעי. מעבר לקושי של השר להכין תוכניות ארוכות טווח במציאות כלכלית כה גרועה, מדובר בשני הפכים מוחלטים בתפיסתם הכלכלית. סמוטריץ' ליברל, דרעי ריכוזי. סמוטריץ' נגד ועדי העובדים, דרעי בעדם. סמוטריץ' מאמין בכוחות השוק, ואילו דרעי במדיניות רווחה. כשמדובר בנושא כל כך משמעותי כמו קופת המדינה, ואת זה מבין גם נתניהו, יש צורך בראש ובראשונה ביציבות. כך הצדיק ראש הממשלה המיועד את התקציב הדו־שנתי שהעביר ב־2009 ושמאז אומץ בכל ממשלותיו".

"החשש הזה קיים גם במשרד הביטחון לאור הכוונה להכפיף את מג"ב איו"ש לשר לביטחון הלאומי, או לפזר את סמכויות המינהל האזרחי בשטחים. במשך שלוש שנים של משבר התגברו הפוליטיקאים על חששותיהם בעזרת רוטציות, פריטטיות, ח"כים נורבגיים, חלוקת תיקים, משרדים ותפקידים. דווקא עכשיו, עם רוב לימין, היתה הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה. ממשלות יציבות וברורות כמו של פעם. אלא שההזדמנות הזאת הוחמצה. רוטציה, צריך לזכור, היא לפעמים דד־ליין. מועד החילופים הצפוי הוא לא פעם גם מועד סוף דרכה של הממשלה. לפרטים נוספים בעניין אפשר לפנות לבני גנץ", כותב טוכפלד. זאת למרות ההבדל המהותי שיש בין רוטציה במשרדי הממשלה השונים לבין רוטציה עך תפקיד ראד הממשלה עצמו, שהיא אכן בעלת סיכוי נמוך בהרבה להתממש.

"מרגע השבעת הממשלה ייאלצו השרים לקיים את הבטחותיהם בבחירות. למרות הכל, אפשר לראות שינוי בהרגל של מנהיגי הימין להלך על קצות האצבעות מהרגע שנכנסו למשרד. נראה שהפעם רובם אכן באו לשלוט", סיכם טוכפלד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים