שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » רה"מ נפגש עם היועץ לביטחון לאומי: "אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן. השניים שוחחו בין היתר על ההתמודדות עם איראן וקידום נורמליזציה עם סעודיה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ק סאליבן בירושלים | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) בלשכתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. השניים שוחחו בין היתר על הנושא האיראני והמאמצים לקדם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. בפתח דבריו אמר ראש הממשלה "אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום".

אמש נפגש סאליבן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, כשזו הפעם הרביעית בה נפגשים השניים. תחילה קיימו השניים פגישה מורחבת שכללה את יועציהם, ולאחר מכן קיימו שיחה בארבע עיניים.

עוד מבחזית החדשות

השניים דנו בשיתופי הפעולה בין המדינות. בפתח פגישתם, אמר הרצוג: ״שמח לקבל את פניו של היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, ידיד גדול של ישראל ומומחה גדול לענייני עולם הביטחון ולענייני המזרח התיכון. אתה בא בתקופה הנכונה, כשאנחנו עומדים ביחד בפני כל כך הרבה אתגרים. אני שמח מאד לקבל אותך במדינתנו".

סאליבן השיב לנשיא: ״תודה לך, אדוני הנשיא. הנשיא ביידן שולח לך את איחוליו האישיים. הוא זוכר בחיבה את ביקורך בחדר הסגלגל ומצפה לקבל אותך שוב בקרוב, וגם לשוב לישראל אחרי הביקור המאוד מוצלח שלו כאן בשנה שעברה".

גם שר החוץ אלי כהן נפגש עם סאליבן. השניים דנו בתוכנית הגרעין האיראנית, ובשיתוף הפעולה האסטרטגי בין המדינות. בנוסף, דנו השניים בהרחבת שותפויות נוספות במסגרת הסכמי השלום וקידום הנורמליזציה במזרח התיכון. השר ציין בפני סאליבן את הצורך לרתום את האירופאים למאמצים להגברת הלחץ והסנקציות על איראן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים