שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ בטקס בהר הרצל: "יחד נעמוד כאחים"
בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים התקיים הטקס המרכזי במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת | ראש הממשלה: "אני חלק מכם, חלק ממשפחת השכול"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא נאום בטקס המרכזי בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים. נתניהו, אח שכול בעצמו, אמר בטקס: "אחיי ואחיותיי, בני המשפחות השכולות, אני חלק מכם, חלק ממשפחת השכול. אני מכיר את העצב והיגון, את הגאווה והגעגועים. ואני מכיר את הרצון שלנו, המשפחות, להנציח את זכרם של יקירינו, אהובינו, שמסרו נפשם עבורנו, עבור המדינה שלנו ועבור העם שלנו".

"כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, איבדתי אחים לוחמים: זוהר ליניק מיהוד, חיים בן יונה מקיבוץ יחיעם ודוד בן חמו מבאר שבע שמת בזרועותיי. כעבור כמה שנים איבדתי את אחי הבכור יוני, שנפל בראש לוחמיו שנחלצו לשחרר את החטופים באנטבה. התרגשתי אתמול לראות את האלוף יוסי בן-חנן, גיבור ישראל בעל עיטור העוז, ליד קברו של אחי. לפני 50 שנה, במלחמת יום הכיפורים, בקרבות ברמת הגולן, חילץ יוני את יוסי שנשאר פצוע בשטח, למרגלות המוצב הסורי תל שמס. על כך קיבל יוני את אות המופת. יוסי בא אתמול לקברו של יוני אחי, עם בתו – לה קרא יוני. "צר לי עליך אחי יהונתן, נעמת לי מאוד"", אמר ראש הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נתניהו "כך דואבות כל המשפחות שלנו על יקירינו שנפלו. "דלפה נפשי מתוגה" אומר משורר תהילים. משפחה משפחה וייסוריה. אבל תמיכת העם נותנת לנו כוח להיאחז בחיים, להתגבר על אובדן אחים ובנים. ומשפחות השכול מצידן, בגבורת הנפש שלהן, מחזקות את רוח העם. רוח זו מלווה אותנו ב-75 שנות עצמאותנו, ואין לה ביטוי כאוב יותר, נשגב יותר, מסיפורה המטלטל של משפחת ליכטנשטיין. שלושת בניה, שלושה אחים נפלו במערכות ישראל. הבן הראשון, יעקב, ליווה שיירות לירושלים הנצורה במלחמת השחרור, הוא נפל בהר הזיתים, תשעה ימים לפני הקמת המדינה. הבן השני, אבנר, נפל באותה מלחמה בחזית ארמון הנציב. הבן השלישי, אלי, השתתף במלחמת ששת הימים, ושנה אחר המלחמה, בשובו משירות מילואים ברמת הגולן הוא נפל בתאונת רכב. שלושת האחים היו נכדיו של זאב אלימלך ליכטנשטיין, שנרצח בפרעות תרפ"ט בחברון".

"לנוכח כובד היגון על נפילת הבן הראשון, אמרו ההורים, יהושוע וחנה: "יעקב נפל כגיבור, נמשיך במאבק עד הניצחון". לאחר שהיגון הוכפל עם נפילת הבן השני, אמרה המשפחה: "כל משפחתנו תוסיף ללחום עד הניצחון". לאחר שהיגון שולש עם נפילת הבן השלישי, אלי, אמר יהושע האב, אז כבר בסוף ימיו: "יש לאסוף כוח, יש להתגבר". שלושה אחים שנפלו והשאירו מורשת משפחתית מופלאה. הקרבה עילאית של הבנים, גבורה עילאית של ההורים. גבורת הרוח הזאת, היא שמעניקה לנו במהלך הדורות, את היכולת לגבור על אויבינו, ואת היכולת להמשיך לבנות את מדינתנו", הוסיף ראש הממשלה.

עוד מבחזית החדשות

בסיום דבריו אמר נתניהו: יחד נעמוד כאחים – ונבטיח את עצמאותנו מדור לדור. יחד נעמוד כאחים, ונרכין ראשנו בהוקרה אין קץ לגבורת הנופלים, ולתעצומות הנפש של משפחותיהם. יהי זכרם הקדוש של אחינו ואחיותינו, גיבורינו האהובים, נצור בלב האומה לעד".

טקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה יתקיים בהר הרצל בשעה 13:00 ברחבת האנדרטה לחללי פעולות האיבה. הטקס יערך במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון ובהשתתפות המשפחות השכולות.

מנתוני משרד הביטחון עולה כי מספר חללי מערכות ישראל עומד על 24,213 חללים. בשנה האחרונה נוספו 59 חללים למניין הנופלים ועוד 86 נכים, שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.

לצד הנופלים במערכת ישראל נרצחו בפעולות איבה משנת 1851 עד היום 4,255 אזרחים. בשנה האחרונה נהרגו 31 אזרחים בפעולות איבה ובהם 2 נכי איבה שנפגעו לפני מספר שנים והוכרו כחללים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים