שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "רגע היסטורי": שגרירות צ'אד נחנכה במעמד ראש הממשלה ונשיא צא'ד
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד מהמט דבי חנכו היום את שגרירות צ'אד בישראל | נתניהו: "מקווה לראות אותך בקרוב בצ׳אד"
ראש הממשלה ונשיא צ'אד בפתיחת שגרירות צ'אד בישראל | צילום: חיים צח/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר (חמישי) את שגרירות צ׳אד בישראל יחד עם נשיא צ׳אד מהמט דבי. ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס: "זהו רגע היסטורי שממשיך מגעים של שנים במהלכם גם ביקרתי בצ׳אד. אנחנו מחזקים את החברות בינינו בתחומי ביטחון למען שלום ושגשוג.

עוד אמר נתניהו "היו לנו שיחות מצוינות אתמול. השגרירות החדשה תחזק עוד יותר את היחסים בינינו. אני מברך אותך ומקווה לראות אותך בקרוב בצ׳אד".

צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ
צילום: חיים צח/לע"מ

אמש התקבל נשיא צ'אד באולם בית הנשיא על ידי יצחק הרצוג בטקס ייחודי עם משמר כבוד מצומצם, בו נוגנו ההמנונים של שתי המדינות על ידי תזמורת צה"ל. לאחר מכן חתם דבי בספר האורחים והשניים נועדו לפגישה בארבע עיניים, ובהמשך התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות משלחות משני הצדדים.

כזכור, בינואר 2019 הכריזו ראש הממשלה נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד, אידריס דבי, על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות בטקס שנערך בנג'מנה, בירת צ'אד.

המשתתפים במשלחת הישראלית היו: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ראש המוסד דדי ברנע, ראש הסגל צחי ברוורמן, ראש המל"ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל לצ'אד (שמקום מושבו בסנגל) בן בורגל. במשלחת הצ'אדית השתתפו: שר החוץ, שר הביטחון, ראש הקבינט הנשיאותי וראש השירותים החשאיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים