שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רבנים נוספים בעד הקמת ממשלה עם רע"מ
דיווחים
צמרת רבני הציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן, מקיימים התייעצות בנושא עם סמוטריץ' • דיווח: רע"מ תתמוך בממשלה, סמוטריץ וסטרוק יתפטרו
בצלאל סמוטריץ' במשכן הכנסת | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

יממה וחצי לתום המנדט של נתניהו ושעות ספורות לאחר לאחר שהרב צבי טאו הכשיר ממשלה בתמיכת רע"מ, בכירי הרבנים של הציונות הדתית התכנסו היום (שני) בביתו של הרב דרוקמן על מנת לקבל החלטה בסוגיה. זאת, כחלק ממערך הלחצים שמופעל על יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', במטרה לשכנעו להסכים לממשלה בתמיכת עבאס, למרות התנגדותו הנחרצת.

ב'ישראל היום' דווח כי בשעות אלה מתגבש מכתב עליו יהיו חתומים רבנים נוספים מהציונות הדתית שקוראים למפלגתו של בצלאל סמוטריץ' לחזור בו מעמדתו הנוקשת ולתת את ידו להקמת ממשלת ימין הנתמכת במפלגתו של מנסור עבאס.

בין החתומים על המכתב, הרב שמואל אליהו,רבה של צפת, הרב יעקב שפירא -ראש ישיבת מרכז הרב, הרב שבתי סבתו – ראש ישיבת מחפה יריחו, הרב דוד פנדל- ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב יצחק שילת ועוד.

מדובר במכתב משמעותי יותר מקריאתו של הרב טאו, שכן על קריאתו הסבירו בסביבתו של סמוטריץ' כי הוא משתייך רק לפלג מסוים בציונות הדתית המזוהה עם סיעת 'נעם' ויש לו נציג אחד במפלגה- אבי מעוז. אך הרבנים החותמים על המכתב המתגבש נחשבים למזוהים עם חלקים רחבים יותר בציונות הדתית.

גורמים בכירים במפלגתו של עבאס אמרו כי ״אנחנו מברכים על הקריאה. התשתית מוכנה ואפשר לחתום על הסכם קואליציוני בתוך ימים ספורים. עמדתה של רע״מ ידועה. איננו מחרימים איש ולא פוסלים אף אחד. מי שיסכים לדרישות שלנו, איתו נלך. השבועות האחרונים הוכיחו כי המדינה על כל מגזריה זקוקה לממשלה יציבה ומתפקדת״.

גורמים בציונות הדתית שצוטטו ב'כיפה' אומרים כי יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ' וחברתו למפלגה אורית סטרוק לא מתכוונים להתפשר, ומתכננים להתפטר מהכנסת ולא לקחת חלק בתמיכה בממשלה כזו. מי שיכנסו במקומם לכנסת הם הבאים אחריהם ברשימה: סנבטו איינאו אוריאל ועטיה אליהו.

על פי המתווה בציונות הדתית מתכננים מהלך בו, ברגע שתוקם ממשלת ימין בתמיכת רע"מ, חברי הכנסת סמוטריץ' וסטרוק יתפטרו, ולאחר הקמת הממשלה, נתניהו יפעל למצוא עריקים ממפלגות אחרות או לחלופין תקווה חדשה יצטרפו לממשלה שכזו, ואז ח"כ סמוטריץ' וח"כ סטרוק יחזרו לממשלה כשרים, בממשלה ימנית מלאה וללא תמיכת רע"מ.

ממפלגת הציונות הדתית מסרו בתגובה: "זהו קשקוש מוחלט. הציונות הדתית תעשה הכל כדי לוודא שלא תקום ממשלה בתמיכת תומכי מחבלים. זו אופציה לא לגיטימית, לא בימין ולא בשמאל". בקרב המועמדים החדשים מכחישים את הדיווח ומודיעים שאף הם יתפטרו במידה ותגיע הצעה לתמוך בממשלה שמסתייעת ברע"מ.

ב'ישראל היום' דווח כי ככל הנראה, הנשיא ראובן ריבלין לא יערוך סבב התייעצויות עם נציגי הסיעות לאחר תום המנדט להרכבת ממשלה, שניתן לרה"מ. הנשיא ריבלין צפוי לקיים שיחות רק עם נציגי סיעות שיבקשו להיפגש עימו לפני שיקבל החלטה בעניין.

גורם בכיר בבית הנשיא אמר כי "לא יתקיים סבב. מי שירצה יוכל להעביר את עמדתו. הנשיא יקבל את תמונת המצב על בסיס כל מה שיראה לנגד עיניו. שיחות עם סיעות, פגישות עם נציגים, הערכות פוליטיות – כל תמונת המצב שלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים