שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש עיריית בני ברק: פרובוקציה בחסות המשטרה
כבישים רבים נחסמו בעיר וכאלף שוטרים מפוזרים לאבטח ולמנוע הפרות סדר | ראש העיר: "מכריחים את הציבור החרדי בכוח לקחת צד בהפגנות"
הפגנה בבני ברק | צילום: רשתות - לפי סעיף 27א'

מתנגדי הרפורמה המשפטית, החלו הערב (חמישי) את ההפגנה בבני ברק. במשטרה נערכו מבעוד מועד עם כוחות מתוגברים מחשש לעימותים בין המפגינים לתושבים. הצעדה החלה בקניון איילון ועוברת דרך רחוב ז'בוטינסקי לכיוון רחוב סוקולוב. חלק מהמפגינים נושאים שלטים מתריסים נגד תושבי בני ברק והמגזר החרדי. כאלף שוטרים מפוזרים ברחבי העיר כדי למנוע הפרות סדר.

ראש העיר אברהם רובינשטיין מחה על החלטת המשטרה לאשר את קיום ההפגנה ואמר שמדובר בפרובוקציה. בראיון לגלי צה"ל אמר רובינשטיין "אני לא מבין למה המשטרה נתנה להם אישור להפגין באזור שיכול להיות אזור חיכוך".

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, "מכריחים את הציבור החרדי בכוח לקחת צד בהפגנות ההמוניות בעד ונגד ההפגנות חרף רצונם "להישאר על הגדר". "הציבור החרדי לא רוצה להיגרר אבל מביאים את זה אלינו הביתה. אם למשטרה הייתה טיפת הבנה הם היו אומרים למפגינים "סלחו לנו, זה לא המקום" טען רובינשטיין.

עוד הוסיף ראש העיר כי המתנדבים החרדים יקבלו את המפגינים בחמימות. "נביא להפגנה הערב ניידות של חב"ד, את ארגוני החסד וארגוני ההצלה כדי שיהיו בתוואי ההפגנה. באתם לבני ברק? בואו תחוו את החוויה הבני הברקית" סיכם ראש העיר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הוציא אף הוא הודעה מיוחדת לקראת המחאה הצפויה וכתב: "נשיא המדינה וצוותו שוחחו בימים האחרונים עם גורמים שונים, בנוגע להפגנה הצפויה בבני ברק במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לתושבי העיר "להימנע מפרובוקציות

מארגני המחאה מסרו הערב, על רקע הביקורת שנשמעה כלפי ההפגנה כי "ההנהגה החרדית מובילה את החקיקה שתהרוס את הכלכלה הישראלית, את צבא העם ותביא לקרע עמוק בעם. עליהם לעצור מייד את החקיקה המסוכנת, להודיע שלא ייתנו את ידם לחקיקה חורבן הבית".

עוד אמרו המארגנים "אנחנו לא נגד הציבור, באים להבהיר להנהגה שמאיימת עלינו בכפייה בחסות ההפיכה שגם לנו יש קווים אדומים",.

מוקדם יותר היום נמסר מבית הנשיא כי נשיא המדינה יצחק הרצוג וצוותו שוחחו בימים האחרונים, וביתר שאת ביממה האחרונה, עם גורמים שונים, בנוגע להפגנה הצפויה בבני ברק, במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן. בין הגורמים עימם עמדו הנשיא וצוותו בקשר היו ראש העירייה, גורמי האכיפה, נבחרי ציבור, גורמים במחאה, מנהיגי קהילות ומובילי דעת קהל מכלל גווני הקשת.

עוד מבחזית החדשות

לדברי הנשיא "אין חולק על חשיבותה של זכות ההפגנה והמחאה בהיותה יסוד דמוקרטי בסיסי והכרחי. נשיא המדינה הפציר ומפציר בכולם לגלות אחריות ולהימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו".

הנשיא הדגיש כי "דווקא כעת, בפתחה של תקופת החגים המקודשת לכולנו, ודווקא היום בראש חודש ניסן, חשוב לנצל את ההזדמנות לשיח מכבד שיביא לקשב ולהיכרות מעמיקה האחד עם כאביו, פחדיו ודאגותיו של האחר, ועל אחת כמה וכמה להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם, באמונותיו ובאורחות חייו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים