שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש ה-CIA מזהיר: ישראל לקראת אינתיפאדה שלישית
מנהל סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב שביקר לפני כשבועיים בישראל וברשות הפלסטינית טוען, כי המתיחות בין ישראל לפלסטינים מזכירה את האינתיפאדה השנייה
ראש ה-CIA ויליאם ברנס ונשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: שאטרסטוק

בהרצאה שנשא מנהל סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ביל ברנס, באוניברסיטת ג'ורג'טאון ביום חמישי האחרון הוא הזהיר כי המתיחות בין ישראל לרשות הפלסטינית עלולה לגרום להתפרצות אינתיפאדה שלישית. ראש ה-CIA שביקר לפני כשבועיים בישראל וברשות הפלסטינית, טוען שהמתיחות הנוכחית בין ישראל לפלסטינים מזכירה את האלימות בימי האינתיפאדה השנייה.

לדברי ברנס "הייתי דיפלומט אמריקאי בכיר לפני 20 שנה בתקופת האינתיפאדה השנייה, ואני מודאג כמו עמיתיי בקהילת המודיעין, שלהרבה ממה שאנחנו רואים היום יש דמיון לחלק מהמציאות שראינו אז".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, האינתיפאדה השנייה נמשכה בין השנין 2000 ל-2005 ועבור הישראלים היא הפכה שם נרדף לפיגועי התאבדות ופיגועים באוטובוסים שהובילו למותם של למעלה מ-1,000 אזרחים וחיילים. ההתקוממות שבאה בעקבות המשא ומתן לשלום ב"קמפ דייוויד", גרמה לעימותים קשים עם חיילי צה"ל שהותירו יותר מ-3,000 פלסטינים הרוגים".

עוד אמר ברנס "השיחות שניהלתי עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים הותירו אותי מודאג מהסיכויים לאלימות גדולה עוד יותר בין הישראלים לפלסטינים", אמר ברנס וטען: "חלק מהאחריות של הסוכנות שלי היא לעבוד הכי קרוב שאנחנו יכולים גם עם שירותי הביטחון הפלסטינים וגם עם שירותי הביטחון הישראליים כדי למנוע את סוג האלימות שראינו בשבועות האחרונים. זה הולך להיות אתגר גדול, ואני מודאג גם מההשלכות של זה על המזרח התיכון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים