שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש השב"כ רונן בר: "היקף ההתראות לפיגועים חסר תקדים"
ראש השב"כ נשא דברים בטקס האזכרה לנשיא המדינה השישי חיים הרצוג והתייחס למצב הביטחוני: "תקופה ביטחונית רגישה ומורכבת"
הנשיא הרצוג וראש השב"כ רונן בר (מימין) | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש השב"כ רונן בר נשא דברים היום (ראשון) בטקס האזכרה לנשיא המדינה השישי חיים הרצוג. במהלך דבריו, התייחס ראש השב"כ לאיומים הביטחוניים הרבים המרחפים על ישראל: "אנחנו בעיצומה של תקופה ביטחונית רגישה ומורכבת, היקף ההתראות לפיגועים הוא חסר תקדים. והשב״כ יחד עם שותפיו, בצה״ל, במוסד ובמשטרה. מסכלים יום יום ולילה לילה פיגועי טרור גם בזירות קרובות וגם זירות רחוקות".

בר התייחס לתקוותיהם של חלק מאויבי ישראל, כי יוכלו לנצל את המחלוקות בחברה הישראלית: "לא הייתי ממליץ למי מאויבינו לבחון את הלכידות והנחישות של עם ישראל מול כל איום. צפוי למצוא מערכת ביטחון ישראלית מאוחדת ודרוכה אשר יודעת שהיא גם חליפת המגן של אזרחיה, וגם אגרוף ברזל עוצמתי שידע לפגוע בכל חורשי רעתנו".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר בר: "הרצוג הראשון שעזב אומה שסועה ומפולגת באירלנד לא היה משער שהרצוג השני יצטרך להפוך כל אבן וכל פסקה לוודא שלא תפתח כזו גם בישראל. אני בטוח שאם היינו יכולים להתייעץ איתו היום ולשמוע את דעתו, הוא היה מוטרד מאוד מהשפה, מההדרה, מהפילוג, מהקלות הבלתי נתפסת של ההשמצה ברשת, קלות שעלולה להוביל לאסון שלא נצליח להתאושש ממנו. אני מעריך שעם כישוריו לעידוד הידברות וסבלנות היה עוזר לנו לנסות ולפתוח דלת חדשה גם במישור הזה".

"למרות כל מה שנכתב ונאמר ״רב המשותף על השוני״ בהסתכלות על שירות הביטחון הכללי אני חושב שהוא היה שמח לדעת שהשירות עובד מזה 21 שנים תחת חוק שב״כ. אותו החוק הוא המאפשר לשב״כ להגן על אזרחי המדינה, על ביטחונם ועל זכויותיהם. לצד זאת מגביל ומרסן את הכוח אשר הפקידו האזרחים בידיהם".

"אבל מעבר לחוק הנשיא השישי היה מרגיש בטוח אם ידע שמאז הפרשה ההיא, שירות הביטחון הכללי עובד תחת סט ערכים ברור. מהווה את המצפן הארגוני והמחט שלו תמיד מצביעה לכיוון אחד. והמחט הזו גם עכשיו, לא תנוע שנתה אחת, לא ימינה ולא שמאלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים