שיתוף
תגובות
חדשות » "ראש הנחש": בכירי חמאס שמנהלים את הטרור ומקיימים חיי נוחות בחו"ל
חשיפת צה"ל
הנהגת ה״חוץ״ של חמאס היושבת באיראן, קטאר, לבנון ותורכיה, מנהלת את מדיניות הטרור ומונעת מתושבי עזה להתפנות ולהגן על עצמם בעוד הם יושבים לבטח בחו״ל
יחיא סינוואר - חמאס | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

בזמן שחמאס מונע באלימות מתושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה, חלק ממנהיגיו בכלל לא נמצאים באזור, ושוהים במרחק של אלפי קילומטרים משם. בעודם מנהלים חיים נוחים, מנהיגי חמאס מגייסים כספים, מכווינים מחבלים ויוצרים קשרים בינלאומיים, כדי לשרת מטרה אחת בלבד – טרור.

להנהגת חמאס ישנם מספר מוסדות רשמיים בהם יושבים כלל בכירי הארגון, והם מורכבים מנציגים משלושת אזורי התנועה: רצועת עזה, יהודה ושומרון, וחוץ. בנוסף, קיימים גם נציגים של הנהגת אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל.

עוד מבחזית החדשות

רצועת עזה, יו"ש ובתי הכלא הם מקומות מוגדרים וברורים, אגף המודיעין מתעסק בעיקר בניסיון להבין, למפות ולאתר את נציגי הנהגת ה״חוץ״.

בכירי הנהגת החוץ, לא יושבים ברצועה ולא במדינת ישראל. תפקידם כולל יצירת קשרים עבור חמאס במדינות שונות בהן הם מתגוררים, גיוס מקורות מימון וכן הכוונת טרור. כחלק מעבודתם, הם מעורבים בניהול נכסי הארגון, ובגיוס כספים לשיקומו ולבניית הזרוע הצבאית שלו.

הנהגת החוץ מסוכנת, בין השאר משום שנציגיה חברים בצמרת ארגון הטרור, ובעלי השפעה רבה עליו. אחד המוסדות המרכזיים שהם מסייעים לו למשל, הוא מועצת השורא הכללית – פורום קבלת ההחלטות העליון של חמאס.

בכירים אלה פועלים במדינות השונות בה הם מתגוררים וחברים בשורא, כך שהם משפיעים ישירות על הנושאים הקריטיים ביותר. הם לוקחים חלק משמעותי באישור המדיניות האסטרטגית של חמאס, ובהחלטות פנים תנועתיות כמו תקנון, תקציב ומינויים.

בעזרת סייענים רבים והישענות כלכלית על גורמים עסקיים במדינות השונות, הנהגת החוץ מעניקה לארגון לא רק פלטפורמה לפעילות לוגיסטית, אלא גם ליצירת לגיטימציה, ולבניית רשת קשרים בינלאומיים מסוכנת. כחלק מכך, המועצה גם מקיימת מאבקי תודעה ברשתותהחברתיות ובתקשורת, ויוצרת בסיס רעיוני לקיום פעולות הטרור האכזריות.

כדי להבין כיצד כל זה התחיל, ומאילו מדינות פועלת הנהגת החוץ, יש לחזור לשנת 2010. אז, פעיל הטרור צאלח אלערורי שוחרר מהכלא הישראלי וגורש לסוריה. משם השתלב בצמרת חמאס, והחל להקים את מטה הגדה (יו"ש), שהיום הוא כבר עומד בראשו.

המטה שהקים, הכתיב את מאפייני הפעילות של חמאס בתוך יהודה ושומרון, תוך הכוונה מקצועית, העברת כספים לשטחי יו"ש ועידוד פח"ע. ובפעם הראשונה – זה קרה מה״חוץ״ ולא מתוך מדינת ישראל. כשנה לאחר מכן, לאחר שפרצה מלחמת האזרחים בסוריה, הוא ושאר ההנהגה ברחו משם. חברי הנהגת ה״חוץ״ התפזרו בתורכיה ובקטאר, ומשם המשיכו את פעילותם.

היום, בצמרת הנהגת החוץ ניתן למצוא בין השאר את ראש ההנהגה ח'אלד משעל ואת סגנו מוסא אבו מרזוק, ויחד איתם גם גורמים בכירים נוספים השוהים מחוץ לעזה כמו יושב ראש חמאס איסמעיל הניה, וסגנו של יחיא סינואר ח'ליל אלחיה. וצאלח אלערורי המכהן כראש הנהגת הגדה עד היום, ופועל מלבנון.

המידע הנתון בידי אגף המודיעין מצביע על כך שחמאס, על ידי הפעלת הנהגת החוץ, מקיים פעילות טרור במדינות מוסלמיות וכן בקהילות מוסלמיות במערב בארבע זירות מרכזיות: לבנון, תורכיה, קטר ואיראן.

לא פחות מרבע מחברי הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה שוהים בארבע מדינות אלו, ומשם, הרחק מאזורי הקרבות מושכים בחוטי ארגון הטרור.

הצטרפו ועקבו אחר

47 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים