שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה: עם רצון טוב אפשר להגיע להסכמות אפילו תוך ימים
בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ כי אפשר להגיע להסכמות על הרפורמה אפילו תוך ימים | הקואליציה: "התייצבו לשיח אצל הנשיא ביום שלישי ללא תנאים מוקדמים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי הוא קורא לאופוזיציה להביא חלופות לתוכנית הקואליציה לשינויים במערכת המשפט. לטענת נתניהו "שמונה שבועות אנחנו קוראים להם להידברות. אנחנו כן מביאים את הרפורמה להכרעת הכנסת. אנחנו מחויבים להקשבה אמיתית", אמר נתניהו. "אני קורא לאלה באופוזיציה לקום ולעשות מעשה. לבוא ולעשות דבר פשוט, להביא את החלופות שלהם בניסיון להגיע להסכמות. אני משוכנע שעם רצון טוב הדבר אפשרי אפילו תוך ימים".

עוד אמר נתניהו: "אני מוחה בתוקף על הניסיון לעשות הבחנה בין אזרחי ישראל. כולנו אזרחים שווים, כולנו חייבים לכבד את החוק, ברגע שעושים את ההבחנה הפסולה הזאת, הכול כביכול מותר, בתנאי שאתה שייך לאנשים הנכונים. ואכן, בימים האחרונים, בצד מחאה לגיטימית של אזרחים אוהבי המדינה שאני מכבד אותם, אנחנו רואים חציית קווים מסוכנת של קבוצה אלימה וקיצונית, שאני בטוח שאינה מייצגת את רוב המפגינים".

עוד מבחזית החדשות

לדברי נתניהו "תקיפת שוטרים, חסימת כבישים, פריצת מחסומי משטרה, אינן ביטוי לגיטימי להבעת דעה, הן ביטוי אלים של כפיית דעה. כשגנרלים לשעבר קוראים לסרבנות, למרי ולאלימות, זו איננה שמירה על הדמוקרטיה, זה סיכול הדמוקרטיה. מצור מאיים על רעייתי במספרה בתל אביב אינו ביטוי לשמירה על זכויות הפרט, הוא רמיסת זכויות הפרט. להשוות אותי להיטלר או לצ'אושסקו שהוצא להורג, זו אינה ביקורת לגיטימית, זו הסתה גלויה לרצח, זה סימון מטרה. לא רק לגביי, גם לגבי שרים בממשלה".

גם שר המשפטים יריב לוין, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן קראו לחברי האופוזיציה להגיע לשיח בבית הנשיא, בהתאם לקריאת ארגונים כלכליים. השלושה קראו לעשות זאת "ללא תנאים מוקדמים". לדבריהם, "מהיום הראשון אמרנו שאנחנו בעד שיח בניסיון להגיע להבנות על הרפורמה, ולפחות לצמצם את יריעת המחלוקת. אנו מאמינים שהרפורמה חיונית לדמוקרטיה, לזכויות האדם ולכלכלה. אנחנו נענים לקריאה להידברות ללא תנאים מוקדמים, וקוראים לגורמים האחראיים באופוזיציה להיענות אף הם ליוזמה ולהתייצב לשיח אצל הנשיא ביום שלישי".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בתגובה: "שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה היקרים, די עם הספינים. ועדת החוקה מכונסת עכשיו ודוהרת קדימה, ואתם מבקשים שנגיע לדבר? לא צריך לחכות ליום שלישי, תודיעו שאתם עוצרים וניפגש עוד היום אצל נשיא המדינה".

עוד מבחזית החדשות

גם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, דחה את הקריאה של לוין, סמוטריץ' ורוטמן, ואמר כי "תהיה הידברות רק ברגע שיודיעו על עצירת חקיקה".

ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר כי "לוין ורוטמן ממשיכים באחיזת העיניים, קוראים להידברות ובפועל מאיצים את החקיקה, מסרבים להתייחס ברצינות לעשרות הצעות שהוצעו בוועדה בחודשיים האחרונים, ונמנעים להציג בכנסת את השלבים הבאים בתוכניתו של שר המשפטים. הודעתם של רוטמן ולוין נועדה אך ורק לצנן את המחאה הציבורית ולהסתיר את כוונתם להשלים את החקיקה עד חג הפסח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים