שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה נגד היועמ"שית: "פוגעת בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים"
ראש הממשלה פנה בעתירה לבג"ץ נגד מכתבה של היועמ"שית על ניגוד העניינים לו היא טוענת | "מדובר בפגיעה בערך יסוד משמעותי במשטר הדמוקרטי"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו עתר אמש (רביעי) לבג"ץ, בעקבות החלטת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה שלא לאפשר לו לעסוק בנושא המהפכה המשפטית, כביכול בשל ניגוד אינטרסים. "הטלת מגבלות על ראש הממשלה ובייחוד מגבלות שמשתמעת מהן הגבלות על חופש הביטוי שלו, פוגעות למעשה בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים שהצביעו עבורו בבחירות דמוקרטיות רק לפני חודשים ספורים" טען נתניהו.

ראש הממשלה כינה את החלטתה של היועמ"שית "ניגוד עניינים תאורטי ורחוק", וטען כי "מדובר בפגיעה בערך יסוד משמעותי במשטר הדמוקרטי". עוד הוסיף נתניהו כי: "אם חל ניגוד עניינים על ראש הממשלה בשל חששות תאורטיים ורחוקים, מדוע שאותו ניגוד עניינים לא יחול על גורמים אחרים העוסקים ברפורמה, ומושפעים ממנה הרבה יותר מאשר ראש הממשלה?".

עוד מבחזית החדשות

עתירת ראש הממשלה לבג"ץ, מגיעה על רקע מכתבה של היועמ"שית שבו הדגישה כי עליו להימנע מהתערבות בקידום הרפורמה המשפטית בשל "חשש סביר לניגוד עניינים על רקע ענייניו האישיים הנוגעים למשפט שבו הוא נאשם". גורמים בליכוד כינו את המכתב "החלטה חצופה".

גם שר המשפטים יריב לוין תקף את מכתב היועמ"שית בתגובה וכתב: "עסוקה בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים