שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש הממשלה: יש לבחון מחדש את מדיניות אספקת הנשק לאוקראינה
עד כה דחתה ישראל את הבקשות לאספקת סיוע צבאי לאוקראינה, מחשש למתיחות עם רוסיה ופגיעה באינטרסים הביטחוניים | כעת נבחנת המדיניות מחדש
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: Photographer RM, שאטרסטוק

על פי דיווחים ממשלת ישראל בוחנת מחדש את המדיניות הישראלית כלפי הפלישה הרוסית לאוקראינה והאפשרות לאספקת מערכות נשק הגנתיות.

בחודשים האחרונים נמצאת ישראל תחת לחץ הולך וגובר מצד ממשלת ארה"ב, חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים וממשלות נוספות במערב כדי שתספק סיוע צבאי ומערכות הגנה מטילים לאוקראינה. למרות זאת, הממשלה דחתה את הבקשות האמריקאיות והאוקראיניות לאספקת נשק לאוקראינה, בשל החשש כי המהלך ייצור מתיחות עם רוסיה ויפגע באינטרסים הביטחוניים של ישראל בסוריה.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווחים, נתניהו עדכן את שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בביקורו בארץ, כי ישראל בוחנת מחדש את המדיניות, וכי הממשלה בראשותו לא תעשה פחות מהממשלה הקודמת בכל הנוגע לסיוע ותמיכה באוקראינה. בנוסף, לאחר ביקורי הבכירים בארץ, ביקש ממשל ביידן מישראל לתת לאוקראינה את טילי הנ"מ הישנים מסוג "הוק", שיצאו משימוש מבצעי ונמצאים במחסני צה"ל.

פקיד ישראלי בכיר אמר כי ישנה קבוצה של בכירים במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין שסבורים שעל ישראל לשנות את המדיניות ולספק סיוע צבאי לאוקראינה בדרכים שלא יפגעו ביחסים עם רוסיה. כמו מתן אישור למדינה שלישית להעביר לאוקראינה מערכות נשק ישראליות מסוימות שברשותן.

עוד מבחזית החדשות

שר החוץ אלי כהן אמר לבלינקן במהלך ביקורו בישראל כי בכוונתו לבקר בקייב ולהיפגש עם מקבילו האוקראיני דמיטרי קולבה, על מנת לפתוח מחדש את שגרירות ישראל במדינה. במידה והתוכנית תצא לפועל, יהיה זה הביקור הראשון של שר ישראלי בקייב מאז פלישת רוסיה והביקור הראשון של שר חוץ מהמזרח התיכון.

בשבועות הקרובים צפויים לצאת לביקור בקייב גם ראשי אגודת הידידות הישראלית-אוקראינית של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ זאב אלקין.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. המדיניות של מתן נשק לאוקראינה שגויה. אין לנו אינטרסים במדינה האנטישמית ההיא מאז לנצח, בעוד שהרוסים נמצאים בסוריה ובסולידריות עם איראן. אל לנו לתת לעצמנו להיות מושפעים מארה"ב, שבמקום זאת יש לה אינטרסים כלכליים ואסטרטגיים קונקרטיים באוקראינה. זלנסקי היא הבובה של ארה"ב. לתת לו נשק פירושו להגיע למלחמת העולם השלישית. שום נשק לא יכריח את זלנסקי לשולחן השלום. המלחמה החלה על ידי האוקראינים בשנת 2014 על ידי תקיפת המחוזות דוברי הרוסית וטבח האוכלוסייה. ומה הטעם להביא את נאט"ו לגבול עם רוסיה? נאט"ו עצמו כבר לא הגיוני להתקיים. ברית ורשה מפורקת כבר עשרות שנים. די עם האימפריאליזם האמריקאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים