שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה: "הרפורמה המשפטית תחזור"
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון הבוקר אחרי אישור התקציב במליאת הכנסת: " "זהו שחר של יום חדש. יום טוב לאזרחי ישראל. הקואליציה תהיה פה 4 שנים"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אבשלום שושני/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הבוקר (רביעי) לערוץ 14 במשכן הכנסת והתייחס להעברתו של תקציב המדינה, ברוב של 64 נגד 55 חברי כנסת בקריאה שנייה ושלישית.

לדברי נתניהו "זהו שחר של יום חדש. יום טוב לאזרחי ישראל". לשאלת המראיין מה היעדים הבאים, השיב ראש הממשלה כי הקואליציה תתמקד בהורדת יוקר המחייה, וציין כי הרפורמה המשפטית תחזור אך הוסיף ש"מנסים להגיע להבנות ואני מקווה שנצליח"

עוד מבחזית החדשות

תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על כ-484 מיליארד שקל וב-2024 על כ-514 מיליארד שקל. תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו-50 מיליארד שקלים בשנת 2024.

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר על התקציב: "תקציב המדינה לשנים 2023-2024 הוא תקציב מדינה מצוין. הוא מוטה צמיחה, תשתיות, עידוד השקעות הון בהייטק, בחקלאות, השקעה אדירה במערכת הבריאות שהוזנחה במשך שנים, השקעה אדירה במשילות ובמערכת הביטחון, השקעה אדירה בהשכלה גבוהה ובמערכת החינוך על כל רבדיה". "המשק הישראלי הוא משק חזק. הכלכלה שלנו היא מהכלכלות הטובות והיציבות בעולם. כשהיו סערות כלכליות בעבר, היינו הראשונים לצאת מהן. זה גם מה שיקרה עכשיו והרבה בזכות התקציב וחוק ההסדרים אותם אישרנו כעת".

יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני: "העברנו תקציב טוב ואחראי לטובת אזרחי ישראל. כעת המשימה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה ולטפל במחירי הדיור לטובת האזרחים כולם, ובעזרת השם כך נעשה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים