שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון נפגשו בקריה
בדיון השתתפו גם מפקד חיל האוויר ובכירים במטכ"ל | במהלך הישיבה הוצגו בפני נתניהו ההתפתחויות האזוריות והצעדים לצמצום הפגיעה בכשירות, בדגש על חיל האוויר
ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון יואב גלנט הרמטכ"ל הרצי הלוי ראש השב"כ רונן בר וראש המלל צחי הנגבי ביקורו ביחידת דובדבן | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (ראשון) את הרמטכ"ל הרצי הלוי לפגישה דחופה לצורך עדכון בהתפתחויות האזוריות ובצעדים לצמצום הפגיעה בכשירות צה"ל. בפגישה, שהתקיימה בבסיס הקריה בתל אביב, נכחו גם שר הביטחון יואב גלנט ומפקד חיל האוויר תומר בר. במהלך הדיון הוצגו בפני נתניהו צעדי הצבא להתמודדות עם אי ההתייצבות במחאה על החקיקה המשפטית, בדגש על חיל האוויר.

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתום הפגישה: "ראש הממשלה נועד היום, כמו בפעמים רבות בשבועות האחרונים, עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירים במטה הכללי וראש המל"ל, לדיון בנושא מוכנות צה"ל למשימותיו. שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלופי צה"ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה"ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח".

עוד מבחזית החדשות

בלשכת נתניהו הבהירו כי "ראש הממשלה הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. ראש הממשלה הביע את הערכתו למאמצי צה"ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים. ראש הממשלה שלל מכל וכל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי. כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה"ל".

בכירי צה"ל שיקפו לנתניהו את תמונת המצב העדכנית של כשירות היחידות השונות על רקע המסרים המודאגים שיצאו ממערכת הביטחון במהלך סוף השבוע. ראש הממשלה היה אמור לצאת במהלך היום לחופשה עם רעייתו למושב רמות שליד הכינרת, אך בעקבות הישיבה הביטחונית נאלץ לדחות את חופשתו. לאחר הדיון הביטחוני, נתניהו נועד עם שר המשפטים יריב לוין וחה"כ אריה דרעי.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה לאחר הפגישה: "ההודעה של ראש הממשלה נתניהו שהוא "הנחה את הרמטכ״ל לשמור על כשירות ומוכנות צה"ל' היא ניסיון מביש ופחדני לברוח מאחריות ולהפיל את האשמה על הצבא ומפקדיו. הפגיעה בכשירות צה"ל היא תוצר ישיר של המהפכה המשטרית ההרסנית שמובילה ממשלת נתניהו. אם כשירות צה"ל והמוכנות למלחמה חשובה לממשלה, כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא לגנוז את החקיקה שמפרקת מבפנים את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת צה"ל. רק אז יהיה ניתן להתחיל לבנות מחדש את האמון ואת הכשירות".

מובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" אמרו בתגובה: "אנו קוראים לנתניהו, גלנט ויו"ר ועדת חוץ וביטחון חה"כ אדלשטיין להרים את הכפפה, ולקיים דיון אמיתי ושקוף בוועדה כדי שנבחרי הציבור והציבור עצמו יזכו לתמונה אמיתית של הכשירות הצה"לית".

עוד מבחזית החדשות

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי הם בטוחים שרק ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל לבלום את ההידרדרות בכשירות, והוסיפו: "הוא חייב להתייחס להתרעות ולסכנה. עליו לפעול להשגת פשרה או להודיע על עצירת החקיקה. גם אם עכשיו הוא מובל – הוא יכול וחייב להוביל".

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בקבינט דרשו כמה שרים לקבל עדכון על מצב הכשירות בצה"ל, אך ראש הממשלה נתניהו דחה את הבקשה בטענה ש"הדברים אחר כך דולפים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים