שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש הממשלה במסר מאיים: "ישראל תעשה כל מה שצריך כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"
משרד החוץ הישראלי מתח ביקורת חריפה על החלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסגור את תיק החקירה נגד איראן
מתקן הגרעין בנתנז | צילום: הטלוויזיה האיראנית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד החוץ הישראלי התייחסו היום (חמישי) להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסגירת החקירה נגד איראן, למרות דוח סבא"א שקבע כי לאיראן יש מספיק אורניום לשלוש פצצות גרעיניות.נתניהו מסר: "אני שומע את כל הפרסומים בעניין איראן, אז יש לי מסר חד וברור גם לאיראן וגם לקהילה הבינלאומית: ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד החוץ הישראלי התייחסו היום (חמישי) להחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לסגירת החקירה נגד איראן, למרות דו"ח סבא"א שקבע כי לאיראן יש מספיק אורניום לשלוש פצצות גרעיניות.

עוד מבחזית החדשות

לדברי נתניהו: "אני שומע את כל הפרסומים בעניין איראן, אז יש לי מסר חד וברור גם לאיראן וגם לקהילה הבינלאומית: ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

כאמור, משרד החוץ הוציא הודעה בדבר סגירת תיק מריוואן על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית וכינה זאת "עניין מטריד מאוד". "ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית" הבהירו במשרד החוץ "איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית".

עוד אמרו במשרד החוץ כי: "הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן נחרץ על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח".

לטענת משרד החוץ "לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר, והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה. בנוסף, סגירת התיק באופן זה, פוגעת קשות באמינותה המקצועית של סבא"א".

שלשום דיווחה איראן כי בעקבות הבנות בין הצדדים נסגרה החקירה הנוגעת לאתר "מריבאן" בקרבת העיר אבדה בדרום המדינה, שבו נמצאו שרידי אורניום. אותו אתר שנחשף על ידי ישראל ב-2019, ולאחר מכן איראן הרסה חלקים גדולים ממנו. לפי סבא"א, החקירה נסגרה בעקבות "הסברים" שסיפקו האיראנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים