שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה במסר לסעודיה: 95% מהבעיות במזרח התיכון נובעות מאיראן"
בריאיון ל-CNBC רמז ראש הממשלה לסעודים כי "מי שחובר לאיראן, חובר גם לאומללות" | רה"מ: "לסעודים אין אשליות מי האויבים שלהם ומי החברים שלהם במזרח התיכון"
ראש ממשלת סעודיה, מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

על רקע חידוש הקשרים הדיפלומטיים בין סעודיה לאיראן, אמר אמש (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לערוץ CNBC האמריקאי, כי "95% מהבעיות במזרח התיכון נובעות מאיראן". לדבריו, כדאי לסעודיה לראות את ה"אומללות" של שכנותיה, לבנון, תימן, סוריה ועיראק כדי לדעת מה יהיו השלכות ההתקרבות לאיראן.

למרות זאת, אמר ראש הממשלה, כי הוא מאמין שההסכם בין סעודיה לאיראן, בתיווך סין, היה קשור יותר למלחמה בתימן. "אני חושב שלסעודיה ולהנהגה שם אין אשליות סביב השאלה מי האויבים שלהם, ומי החברים שלהם במזרח התיכון. הם מבינים שישראל היא שותפה הכרחית". "היינו מאוד רוצים לעשות שלום עם סעודיה. זה יסיים במידה רבה את הסכסוך הישראלי-ערבי" אמר נתניהו והוסיף כי "אין סוף לאפשרויות והשמיים הם הגבול".

עוד מבחזית החדשות

לשאלת המראיין מתי הוא יבקר באמירויות, השיב נתניהו: "אני בטוח שתהיה לי הזדמנות". כשנשאל על המעורבות הסינית במזרח התיכון, אמר נתניהו כי הוא לא מודע להצעה סינית לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני. "אנחנו מכבדים את סין, עושים איתה עסקים נהדרים, אבל יש לנו ברית הכרחית עם הידידה הגדולה שלנו ארה"ב".

נתניהו גם קרא למעורבות גדולה יותר של ארה"ב במזרח התיכון. "אני חושב שלא רק ישראל, אלא בדרכים רבות רוב המדינות במזרח התיכון יברכו על לא יותר מאשר מעורבות אמריקנית במזרח התיכון, מעורבות גדולה יותר", עוד אמר נתניהו "אני חושב שזה חשוב מאוד שארה"ב תהיה ברורה לגבי המחויבות והמעורבות שלה במזרח התיכון".

דבריו של נתניהו הגיעו על רקע ההסכם עליו חתמו איראן וסעודיה, לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן אחרי שבע שנות נתק. ההסכם אמנם נחשב לדרמטי במידה מסוימת, אך לא נראה שהוא יצליח להעלים את האיבה העמוקה השוררת בין שתי המדינות. עדות לכך היא מאמרי דעה שפורסמו בעיתונים הסעודיים, שבהם הדגישו הפרשנים כי ריאד תמשיך לעקוב מקרוב אחרי כל התנהגות חשודה מצד טהרן.

כזכור, ההסכם הוכרז במפתיע אחרי כמה סבבים של שיחות שנערכו בין הצדדים מאז 2021. סעודיה מקווה להפחית את המתיחות באזור, בעקבות ההסכם, כשברקע התסכול שלה ושל שכנותיה, בהן איחוד האמירויות, מכך, שארה"ב מקדישה את עיקר תשומת לבה למתרחש באזורים אחרים בעולם,

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים