שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה במנהרות הכותל: "למען אחדות ירושלים, חייבים לקיים את הממשלה הזו"
בישיבתה השבועית במנהרות הכותל לציון יום ירושלים, קרא נתניהו לשותפיו בקואליציה להתגבר על משבר העברת תקציב המדינה
ראש הממשלה בישיבת הממשלה המיוחדת במנהרות הכותל | צילום: לע"מ

שעות ספורות לאחר עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית, התקיימה היום (ראשון) ישיבת ממשלה לציון יום ירושלים במנהרות הכותל. בישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "למען אחדות ירושלים, חייבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו".

לדבריו, "רק לפני שנה ראינו כאן מחזה מביש, שתי יהודיות מיהרו להוריד את דגלי ישראל מרכבן, היה להן חשש שתהלוכה של פלסטינים בירושלים יפגעו בהן. כמו רבים אחרים, גם אנחנו הזדעזענו מזה. הבטחנו להשיב את הכבוד הלאומי, ובמבצע "מגן וחץ", ששינה את המשוואה מול הג'יהאד האסלאמי, עשינו את זה".

עוד מבחזית החדשות

נתניהו התייחס גם למשבר בקואליציה על רקע העברת תקציב המדינה, ואמר: "כדי להמשיך לקיים את הממשלה הלאומית שלנו, אנחנו חייבים להעביר את התקציב. יש לי ניסיון בזה, ואני יכול להגיד שתמיד מתעוררים ויכוחים ברגע האחרון, אני מאמין שנתגבר עליהם".

עוד הוסיף נתניהו ואמר: "ליריבים הפוליטיים אני אומר, אל תפתחו ציפיות וכדאי שתפסיקו עם הצביעות. אתם אלה שפיזרתם מדי שבוע כספים לרשימה המשותפת ולמפלגות אחרות רק כדי לקיים את הממשלה הכושלת שלכם. כמובן שלא קראתם להם "כספים קואליציוניים" או "ביזה" כי אתם מהצד הנאור. איזו צביעות, איזו התנשאות, איזה שקר".

ראש הממשלה שלח גם מסר ליו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, שדורש תוספת של כחצי מיליארד שקלים עבור מוסדות הפטור ואמר: "אנחנו בניגוד אליהם מעבירים תקציב אחראי כי ילד חרדי לא צריך לקבל פחות מילד חילוני או דתי. הוא לא חצי ילד. שום תעמולת כזב שלכם לא תמנע מאיתנו להעביר את התקציב ואת חוק ההסדרים".

הקרן למורשת הכותל התייחסה לישיבת הממשלה ואמרה כי היא "מביעה הערכתה לראש הממשלה ולשריה על קיום ישיבת ממשלה חשובה, חגיגית וערכית במתחם הכותל המערבי בירושלים. בעשותה כן מסמלת הממשלה את הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו כאתר המאחד והמלכד לכל יהודי באשר הוא בארץ ובעולם".

עוד אמרו בקרן כי: "הנהלת הקרן מביעה הערכה רבה להכרת ותמיכת הממשלה בפעילות החינוכית והארכיאולוגית החשובה המתבצעת כאן והחושפת טפח אחר טפח את הקשר העמוק בין העם היהודי לבירתו ירושלים ואת הפעילות החינוכית האדירה המתבצעת כאן יום יום לטובת שדרוג תשתיות ולעידוד ביקורים ברחבת הכותל המערבי".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ' אמר בתגובה כי : "הכותל הוא אבן שואבת ומקום הקהל לבית ישראל ובכוונת הקרן בסיוע הממשלה ותמיכתה להעמיק ולהרחיב את מפעלות החינוך והנחלת המורשת". עוד אמר רב הכותל כי: "כל מי שמגיע לכותל המערבי רואה במו עיניו איך המקום הזה מפיל מחיצות, מחבר בין עדות וזרמים. כל מי שמגיע רואה איך יהודי שנכנס לכותל שם בצד את ההשתייכות שלו למחנה כזה או אחר ומתמלא ענווה מול המקום הנורא הזה. כמה קטנים נראים הוויכוחים בינינו כשאנחנו עומדים בתפילה בכותל. כמה הוד והדר משרות עלינו האבנים העתיקות. אנו נמשיך לשמור על המסורת שלו, לשמור על הקדושה שלו, ובעיקר לשמור עליו כמקום מאחד ומלכד לעם ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים