שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "מיליוני אזרחים הצביעו בעד רפורמה במערכת המשפט"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "לפני חודשיים התקיימה בישראל הפגנה ענקית, אם כל ההפגנות. מליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות" | תיעוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה ומזכיר הממשלה יוסי פוקס | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה להפגנה נגד הרפורמה המתוכננת של שר המשפטים יריב לוין והטענה כי הציבור הימני לא בחר בה: "מיליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביע עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט"

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה | צילום: עומר מירון – לע"מ

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) להפגנה שנערכה אמש בכיכר רבין בתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "לפני חודשיים ההתקיימה בישראל הפגנה ענקית. אם כל ההפגנות. מיליוני אנשים יצאו לרחובות כדי להצביע בבחירות. אחד מהנושאים המרכזיים שהם הצביע עבורו הוא ביצוע רפורמה במערכת המשפט".

"אני שומע בימים האחרונים ניסיון לטעון שהציבור לא ידע על מה הוא מצביע", טען נתניהו וציטט את אחד מהבטחות הבחירות "אנחנו נעשה את התיקונים הנדרשים במערכת במשפט מתוך שיקול דעת ואחריות. אנחנו הולכים לתקן את המערכת להציל אותה ולא להרוס".

נתניהו קרא לחברי האופוזיציה לחדול מקריאות כמו "מלחמת אחים" ואמר: "אני חייב להגיד כשאנחנו היינו באופוזיציה לא קראנו למלחמת אחים ולא דיברנו על הרס המדינה, גם כשהממשלה החליטה החלטות שאנחנו התנגדנו אליהם בתקיפות, ואני מצפה מראשי האופוזיציה לנוהג בדרך דומה".

נתניהו גם ציין, כי במשך השנים דרשו מכל קצוות הקשת הפוליטית לבצע רפורמה במערכת המשפט כולל טומי לפיד אביו של יו"ר האופוזיציה. "אכן הקריאה הזאת באה לאורך השנים, משורה ארוכה של שרי הממשלה מכל הקשת הפוליטית. כולל טומי לפיד ז"ל, יעקב נאמן ז"ל, חיים רמון, דניאל פרידמן ועוד רבים אחרים".

עוד הוסיף נתניהו "דברים ברוח זו נאמרו ע"י ממשלות מימין ומשמאל, ואף אחד לא חשב אז לומר שמדובר ב"קץ הדמוקטיה". לאמיתו של דבר, מה שאנו מבקשים לעשות הוא להחזיר את האיזון בין הרשות שהיה קיים בישראל במשך 50 שנה, ושקיים היום בכל הדמוקרטיות המערביות. לכן צריך לקיים שיח ענייני, מעמיק, רציני, בוועדת החקיקה, בוועדת החוקה של הכנסת, ולא להיסחף לסיסמאות מתלהמות של מלחמת אחים והרס המדינה".

עוד מבחזית החדשות

בישיבת הממשלה אישרו השרים את הצעת ראש הממשלה למינוי ועדת שרים לענייני חקיקה. הרכב הוועדה יכלול את היו"ר, שר המשפטים יריב לוין, את ממלא מקום יו"ר הוועדה, השר איתמר בן גביר. שר האוצר, השר חיים ביטון, השר יואב בן צור, השר יצחק גולדקנופף, השרה גלית דיסטל אטרביאן והשרה עידית סילמן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר אריה דרעי מספידים את הרב שמעון בעדני זצוק"ל | צילום: עומר מירון – לע"מ

בסיום הישיבה התייחס ראש הממשלה לפטירת מרן הגר"ש בעדני ואמר: "אני מבקש להוסיף כמה מילים על לכתו של הרב שמעון בעדני, אחד ממנהיגי הציבור ואחד מהרבנים המובילים של מדינת ישראל. הוא היה אישיות גדולה מאוד, מורה גדול מאוד ומנהיג רוחני שרבים רבים הכירו באישיותו וגם הלכו בדרכו. אני יודע עד כמה קשה היא פטירתו, אני יודע כמה זה קשה למשפחתו ולמוקיריו הרבים שנמצאים גם סביב השולחן הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים