שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש המל"ל: ארה"ב מתערבת בענייניה של ישראל
ראש המל"ל הנגבי התייחס למתיחות ביחסי ישראל-ארה"ב וטען כי ביידן אמר לנתניהו "אני סומך עליך שתמצא את הדרך להגיע לפשרות"
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי התייחס הערב (רביעי) למתיחות ביחסים בין ארצות הברית לישראל ואמר כי יש מעורבות די חריגה של ארה"ב בענייניה הפנימיים של ישראל. הנגבי אמר בראיון ל"כאן" כי המעורבות האמריקאית לא עומדת לבדה, וכי מנהיגים נוספים ממדינות ידידות לישראל רוצים שהסאגה תסתיים.

עוד הוסיף הנגבי כי: "ביחסים היו תמיד עליות ומורדות. הנשיא ביידן, כמו כל ישראלי, מוטרד מהמחלוקת הציבורית הזו שהעיקה על כולנו, והוא שמח על כך שיש רגיעה וניסיון להשיג הבנות". לדברי הנגבי "הגישה האמריקאית לא מתערבת עד כדי כך במה תהיינה בסופו של דבר ההבנות בישראל. היא מאוד רוצה שנגיע להסכמות".

עוד מבחזית החדשות

על המסר של הנשיא ביידן לנתניהו אמר הנגבי: "קראתי את תמליל השיחה בין ביידן לראש הממשלה, והנשיא אמר לו "אני סומך עליך שתמצא את הדרך להגיע לפשרות". וזה יעזור לנו להתמקד בדברים הגורליים".

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, התייחס גם הוא הערב למתיחות בין וושינגטון לירושלים על רקע רפורמת מערכת המשפט שמקדמת הממשלה.

קירבי אמר בתדרוך לעיתונאים בבית הלבן: "שני האדונים האלה (ביידן ונתניהו) מכירים 40 שנה ויותר, ומה שטוב בחברים הוא שאתם לא תמיד מסכימים עם מה שחברים שלכם עושים או אומרים, והיופי בחברות עמוקה הוא שאתם יכולים להיות כנים זה עם זה".

עוד הוסיף קירבי: "בהודעת ראש הממשלה נכתב כי הוא מעוניין הפשרות, הוא דיבר על בניית קונצנזוס בנוגע לרפורמה המשפטית, הוא דיבר על עד כמה הקשר של ישראל וארה"ב הוא בלתי ניתן לערעור והוא דיבר על הכבוד שהוא רוכש לנשיא ביידן והנשיא ביידן רוכש לו".

"ישראל היא דמוקרטיה ומדינה ריבונית, ומדינות ריבוניות מקבלות החלטות עצמאיות. הדאגה שלנו נובעת מהרצון לראות שההחלטות תתקבלנה בהסכמה רחבה וזה יקרה רק בתמיכה רחבה של הציבור, זה העניין בדמוקרטיה".

עוד אמר קירבי: "ישראל היא דמוקרטיה, וזה אחד הדברים החשובים שאנחנו חולקים; ערכים ומוסדות דמוקרטיים. שינויים שישפיעו על מערכת האיזונים והבלמים צריכים להתקבל בהסכמה רחבה".

סגניתו של ביידן, קמלה האריס, אמרה מוקדם יותר כי היא מודאגת מהמתרחש בישראל. "אנחנו עוקבים אחרי זה", אמרה האריס. "לישראל וארה"ב יש מערכת יחסים ארוכה המבוססת על ערכים משותפים, כולל הדמוקרטי. נמשיך לעבוד עם ישראל כדי לחזק את היחסים בין שתי המדינות על בסיס המחויבות, לדמוקרטיה וכמובן להיסטוריה המשותפת".

כזכור, הנשיא ביידן התייחס אמש לרפורמה המשפטית ואמר כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל – אני מאוד מודאג. היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו יגיע לפשרה הוגנת. די הבהרתי את זה". ביידן הוסיף כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן בתקופה הקרובה.

כמה שעות לאחר מכן הגיב ראש הממשלה נתניהו כי "ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים