שיתוף
תגובות
חדשות » ראש המועצה האזורית אשכול: ״אני לא יודע איך אפשר לעכל את הזוועה״
חרבות ברזל
ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר סיפר על הזוועה בקיבוץ בארי ״הם היו 100 מחבלים מול 12 חברי כיתת כוננות | "נשארה רק שורדת אחת, מתוך שנים עשר"
מה שנשאר מהיישוב בארי | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

ראש המועצה האזורית אשכול ותושב בארי, סיפר אתמול (שלישי) בריאיון את הזוועות שהתרחשו ביישובו. ״אני לא יודע איך אפשר לעכל את הזוועות, האובדן וחוסר האונים. "אתה רואה את ההודעות של המשפחות שזועקות בממ"ד שהמחבלים עלינו. אתה לא יכול לעזור, ואתה מבין שזה הסוף שלהם. איפה שהמחבלים לא הצליחו להיכנס, הם שרפו את הבית. אנשים קפצו מקומה שנייה עם ילדים קטנים ועטפו אותם בשמיכות כדי שלא ישרפו. אתה אומר – זה הבית שלי, המדינה שלי. איפה מי שצריך להגן עלינו".

ילין שחזר את השעות הנוראות בהן המתינו לחילוץ: "שבע שעות חיכינו. מהרגע שהגיעו החיילים הם היו הגיבורים שלנו. עברו בית בית והוציאו אותנו במסדרונות תוך כדי ירי. הם הוציאו אותנו ואז חייל שואל אותי – ״מי גר בבית הזה״. אמרתי לו שאדם סיעודי, שאיתנו פיזית אבל לא איתנו. הוא עונה לי ש״אנחנו נוציא את כולם״. אתה מבין שחייל בן 20, שמקריב את החיים שלו, מלמד את כולנו מה זה ערבות הדדית".

עוד מבחזית החדשות

"זה לא פשוט לעבור את התופת הזו. אנשים שפגשתי היום לא עיכלו". "יש ילדים שלא יודעים מה קרה להוריהם. הורים שלא יודעים מה קרה לילדיהם. יש משפחות שלמות שנרצחו. רצחו תינוקות. אין בעברית לא אות ולא מילה שיכולה לתאר את הזוועה הזו. שואלים אותי מה יהיה, יחזרו או לא יחזרו (התושבים). אם מדינת ישראל חפצה שהמשפחות יחזרו לשם – זה או עזה או אנחנו".

ילין התקשה לתאר את שאירע באירוע בני הערובה בקיבוץ: "היו שנים עשר בני ערובה בבית מסוים", סיפר בקושי. "אחד המחבלים נכנע כשהימ"מ התחיל להגיע, וירד יחד עם אחת החטופות שבאה מהמסיבה ברעים. נשארה שורדת אחת שסיפרה את הסיפור והיא אומרת לי – ״החזקתי את בעלי עם האצבע שלא ידמם״. רוב האנשים נרצחו. אני כל-כך קיוויתי שלא רק שצה"ל יגיע, שרופאים יגיעו – אבל גם המרפאה נהרסה. הכול נהרס, היינו לבד".

"אף פעם לא תרגלו אותנו לדבר הזה. מלמדים בצה"ל שלושה מול אחד, זה לא היה שלושה מול אחד, זה היה מאה מול שנים עשרה חברי כיתת כוננות", הדגיש ראש המועצה לשעבר למוד המלחמות והמבצעים. "הם כבשו את בארי, כפר עזה, נחל עוז וכל הקו הקדמי. את בסיסי צה"ל הם כבשו. הם מסתובבים לך ברחובות ובמדרכות של הקיבוץ, שורפים ובוזזים. אני לא מצליח לישון, יש לי פלאשבקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים