שיתוף
תגובות
חדשות » ראש המוסד: "בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים בחו"ל"
האיום האיראני
דוד ברנע חשף בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן כי ארגון המודיעין של משמרות המהפכה שיגר לפני כמה חודשים לטורקיה 3 חוליות כדי להרוג ישראלים
ראש המוסד דוד ברנע | צילום: Kobi Gideon / GPO

בדברים שנשא הבוקר (שני) דוד ברנע ראש המוסד, בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן, הוא טען כי "הטרור הוא אבן יסוד של משטר האייתוללות" ולכן "זהו משטר שביסס את שלטונו שדוגל בשימוש באלימות כאמצעי לגיטימי. זה טרור מדינתי בהוראה מפורשת של המנהיג. אלו לא פעולות אקראיות, זהו טרור מדינתי ואסטרטגי. מנהיג איראן שמורה על הרחבת תכנית הגרעין מערער את יציבות האזור ובאותה נשימה מפעיל טרור, תומך בארגוני טרור ומפיץ טרור. טרור זה מופעל כמפגן רב עוצמה שמחפה על כשלים ומונע מאזרחי איראן לערער על המשטר".

בנוסף חשף ראש המוסד כי "איראן מקדמת פרויקט חובק עולם לפגיעה בישראלים וביהודים". לטענתו "כל מקום כשר בראייתם. בתקופה האחרונה סיכלנו עשרות פיגועים בחו"ל רגע לפני הלחיצה על ההדק. בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה ובמקומות נוספים בעולם. בכולם המפגעים נתפסו עם אמצעי ההרג והסגירו בחקירה את יעד ניסיון הפיגוע".

דברים אלו נאמרו לאור העובדה, שלמרות הפעילות האינטנסיבית של ישראל, למניעת חתימת הסכם הגרעין, הודיע מפקד כוחות היבשה של צבא איראן, תא"ל קיומרס היידארי, כי ארצו פיתחה מל'ט מתאבד מתקדם ארוך טווח בשם Arash-2 "שנועד לפגוע בתל אביב וחיפה". 

בדבריו התייחס ראש המוסד לפעולות הננקטות כדי למנוע חזרה להסכם הגרעין המסוכן מ-2015 , "הצגתי בארה"ב את המשמעויות של הסכם הגרעין אם ייחתם. ההסכם יזרים לקופה האיראנית כ-90 מיליארד דולר בשנה הראשונה ועוד עשרות רבות בשנים שלאחר מכן. תוספת מיידית של 25% לתמ"ג שלהם. אין אף מדינה שתתקרב לגידול כל כך משמעותי. איזה חלק מתוספת עצומה זו יוקצה לטרור? איזה חלק יוקצה להתעצמות אזורית כמו חיזבאללה וכוח קודס?".

הוא גם הפנה איום כלפי המשטר האיראני ואמר "אנחנו לא מפנים עינינו מהאמת המוכחת. גם אם ייחתם הסכם הוא לא יקנה לאיראנים חסינות מפעילויות המוסד. אני מבהיר למשטר האיראני, לא יהיה מרחב הכחשה. המוסד ושותפיו יחשפו וימשיכו לחשוף את מי שעומד מאחורי הפיגועים, ולמשטר האיראני לא יהיה מרחב חסינות, מאחרון המופעלים ועד ראשון מקבלי ההחלטות. לא נרדוף אחרי כוחות הפרוקסי של איראן, נרדוף אחרי מי ששילחו אותם בטהרן".

למרות דבריו של ראש המוסד, ההערכה בישראל היא כי ההסכם עם איראן לא ייחתם לפחות בחודשיים הקרובים, עד אחרי בחירות האמצע בארה"ב ב-8 בנובמבר. כלומר בחודשיים הקרובים. גורם מדיני בכיר חשף כי ארה"ב ומדינות אירופה התחייבו בפני ישראל שלא להפעיל לחץ לסגירת חקירת התיקים הפתוחים של סבא"א. לדברי הבכיר "הצלחנו להשפיע על האמריקנים להימנע מוויתורים נוספים לאיראן". עוד הוסיף "אנחנו מאמינים שיש הסכם טוב יותר מההסכם שאליו ארה"ב מנסה להחזיר את איראן", 

לעומת זאת, דובר משרד החוץ האיראני קרא לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ש"לא להיכנע ללחץ מצד ישראל" לטענתו "אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם סבא"א אבל בנוסף להתחייבויות יש לנו גם זכויות משפטיות. הסוכנות חייבת להתחייב למנדט שלה ללא לחץ. אנו מציעים למדינות ה-E3  צרפת, בריטניה וגרמניה  לאמץ גישה בונה כדי להגיע להסכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים