שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי ערים בתגובה למינוי מעוז: "לא נשתף פעולה עם היחידה"; גורמים בליכוד: "עשינו טעות"
הרכבת הממשלה
לפיד: "אפילו בליכוד הודו שזו היתה טעות חמורה לתת למעוז שליטה בכל התוכניות החינוכיות, אבל נתניהו חלש. הוא נסחט בימים אלה בידי אנשים צעירים ונחושים ממנו"
ח"כ אבי מעוז ורה"מ המיועד נתניהו במעמד חתימת ההסכם

בהמשך לסערה סביב מינוי של חה"כ אבי מעוז ממפלגת נועם, כאחראי על תכני הלימוד החיצוניים בחינוך הממלכתי, הבוקר מפרסמת דפנה ליאל, כי גורמים במו״מ הקואליציוני מודים בשיחות סגורות – כשהפקדנו בידי מעוז את היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך לא הבנו את המשמעות. זו היתה טעות. לדבריהם: "לא הבנו שאנו נותנים למעוז את המפתחות לב הפעילות החינוכית".

בתגובה, פרסם השר זאב אלקין בטוויטר ציוץ שבו כתב: " אז אם הבנתם שעשיתם טעות, כי התרשלתם ולא בדקתם מה המשמעות: אתם מוזמנים לתקן! זה לא יהיה הסכם קואליציאוני ראשון שנתניהו חתם ולא קיים. אומר זאת מידיעה".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני מול מפלגת נועם, ומינויו של ח"כ מעוז לסגן שר במשרד ראה"מ שיהיה אמון, בין היתר, על תכני מערכת החינוך הממלכתית – התחוללה סערה רבתי, לאור עמדותיו המוצהרות של מעוז בדבר סוג החינוך היהודי שעל התלמידים, גם בבתי הספר הממלכתיים, לקבל.

כך הודיעו מספר ראשי ערים, כי אין בכוונתם להישמע להוראות המינהלת החדשה. רן קוניק, ר"ע גבעתיים, כתב: "בהצלחה לכל השרים החדשים ולבעלי התפקידים השונים, כולל מר מעוז. למוסדות החינוך של גבעתיים, בתי הספר וגנים, לא תיכנס ולו גם תכנית אחת לפני שתעבור אישור של מינהל החינוך שלנו, שלי אישית כמחזיק התיק, של מנהלת בית הספר/הגן ובמקרה של גני הילדים, הורי הגן. רק רציתי להבהיר. תודה". וכן ראשי ערים נוספים הצהירו כי אינם מוכנים שמעוז יקבע את תכני הלימודים בעריהם.

מפלגת "יש עתיד" אף הגדילה לעשות, ופתחה ״קו חם״ מיוחד לסיוע לרשויות, לבתי ספר ולהורים שלא רוצים לשתף פעולה עם סגן השר המיועד אבי מעוז. זאת למרות שהמינוי, כמו הממשלה כולה, עדיין לא נכנס לתוקף.

נתניהו, בתגובה, הבטיח כי ישגיח אישית על פעילות היחידה של מעוז. ראה"מ לפיד כתב בתגובה בפייסבוק: "נתניהו, פעם לפחות ידעת לשקר. בתגובה לסערת אבי מעוז הודיע אתמול נתניהו שהוא "ישגיח אישית" על פעולות יחידת גפ"ן, האחראית על תוכניות חינוכיות בבתי הספר. המשפט הזה הוא שקר. כל מי שדרך אי פעם במשרד ראש הממשלה יודע שזה שקר. כל מי שמכיר את הדרך בה פועלת יחידת גפ"ן יודע שזה שקר. כמובן שנתניהו עצמו יודע שזה שקר. הוא אומר את זה בתקווה שהסערה תיעלם".

לפיד כתב, כי "הוא אומר את זה מפני שהוא יודע שהוא עשה מעשה נורא – העביר לידיו של גזען מסוכן תקציב של יותר מ-2 מיליארד שקל, עם כרטיס כניסה פתוח לליבו ומוחו של כל ילד בישראל. אם לא נעצור אותם, אבי מעוז וחבורתו החשוכה יכניסו לבתי הספר של הילדים שלנו תכנים אפלים, גזענים, קיצונים. אפילו בליכוד הודו שזו היתה טעות חמורה לתת למעוז שליטה בכל התוכניות החינוכיות, אבל נתניהו חלש. הוא נסחט בימים אלה בידי אנשים צעירים ונחושים ממנו. כל מה שנשאר לו הוא להבטיח הבטחות ריקות".

לדברי לפיד, "זה לא יעזור לו הפעם. הישראלים מוכנים להעלים עין מהרבה מאוד דברים, לא מהילדים שלהם. עשרות ראשי ערים ומועצות ומאות מנהלי בתי ספר הודיעו בסוף השבוע שלא ישתפו פעולה עם מעוז, ואני מחזק אותם. אל תתנו למעוז להתקרב לילדים שלכם. הסמכות בידיכם, ואתם יכולים לעצור את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תתביישו לכם- כל מפלגות ואנשי השמאל!
    החדרתם למדינה שלנו שנאה והפליה דתית גזענית כלפי המגזר הדתי והחרדי!
    אתם הורדתם מקצועות קודש בסיסיים- כמו תורה, נביא וכו' שהיו מאז ועד הגיעכם לממשלה הזו!
    הרסתם כל ערך טוב ויקר של היהדות ואתם לא מפסיקים לעשות את זה!
    ילד יהודי חייב לקבל את הבסיס המינימלי של היהדות וההיסטוריה הישראלית-יהודית שקיבלנו לפני 20/10/5/ שנה ואתם משמיטים וחוסכים את זה מילדי ישראל התמימים!
    איפה ההורים ולמה הם שותקים שהילד שלהם לא מתבקש להביא תנ"ך לביה'ס כי אין שיעור כזה בכלל היום??!!
    תהיו בטוחים שכל הרצון שלנו היום זה רק להחזיר עטרה ליושנה ולא להוסיף קודש יתר על המידה במקומות שלא רוצים את זה-
    רק ולפחות את הבסיס תאפשרו לתת לילדים!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים