שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראשי האופוזיציה: "נעשה הכול כדי למנוע את העברת החוקים"
לפיד, גנץ, ליברמן ומיכאלי פרסמו הצהרה משותפת, ללא רע"מ וחד"ש-תע"ל, שבה הצהירו כי יחרימו את ההצבעות בקריאה שלישית במליאה: "אוסף חוקים מטורף"
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

לקראת ההצבעה הלילה (שני) במליאת הכנסת על פסקת ההתגברות והגבלת הביקורת השיפוטית מצד בית המשפט על חוקים רגילים, הודיעו ראשי האופוזיציה, ללא רע"מ וחד"ש-תע"ל, כי יחרימו את ההצבעות על הרפורמה המשפטית.

ראשי האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר העבודה מרב מיכאלי. נועדו לפגישה כדי לדון בתיאום המהלכים בעקבות התקדמות החקיקה של מפלגות הקואליציה. עם תום הפגישה אמרו "אחדות העם מתחילה בהידברות אמיתית וכל עוד אין עצירת חקיקה, זו אחיזת עיניים. כשיונח מתווה הנשיא נשמח להתייחס להצעתו ואנו מעריכים את המאמצים של הנשיא להגיע להידברות".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרו ראשי האופוזיציה כי: "נעשה הכול כדי למנוע את העברת החוקים, אך אם חלילה נגיע לקריאה שלישית – לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה. במקום אוסף חוקים מטורף, האלטרנטיבה הנכונה בעת הזו היא הסדר חוקתי מקיף ומאוזן, וביצור הפרדת הרשויות עד הגעה לחוקה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לנתניהו לעצור את החקיקה "לפחות עד סוף חודש הרמדאן", לדברי גנץ. "אסור להידרדר למשבר חוקתי חסר אחריות בזמן משבר ביטחוני. זה פרס לטרור. למה אנחנו מחכים כדי לעצור ולדבר? שיהיה דם ברחובות? שאחים למשפחות השכול יקרעו ביום הזיכרון? את E1 אפשר לעצור ואת החקיקה שפוגעת אנושות באחדות העם לא?".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו לאישור חוק הנבצרות ואמר כי "נתניהו כבר נבצר. הוא איבד שליטה על הממשלה שלו, השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו". לדברי לפיד, ראש ממשלה אמיתי היה דופק על השולחן, עוצר את ההפיכה המשטרית, קורא לסדר לשותפים ואומר להם "עד כאן, זה נגמר". אבל נתניהו לא יכול, הוא חלש מדי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. איזה כיף שלפיד אחראי ככה בטוח שהם יכשלו וגם תודה על כל הבלגן של השמאל כי ככה אנחנו מבינים יותר כמה אנחנו צודקים תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים