שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ראיית הזהב": האוקראינים שלחו שברי מל"ט איראני בניסיון לגייס סיוע צבאי מישראל
שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק שב מביקור עבודה בקייב והביא עמו את המל"ט מדגם "שאהד" | המטרה: לומר לעם הישראל אולי גם אתם תחוו תקיפה כזו
שברי מל"ט איראני | צילום: שגרירות אוקראינה בישראל

לאחר חילופי השלטון בישראל, זיהו באוקראינה את ההזדמנות להידוק מערכת היחסים בין המדינות בעיקר בכל הקשור למדיניות הסיוע הצבאי לאוקראינה. הנחת העבודה בקייב היא, שאיראן מהווה אויב משותף לשתי המדינות.

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק שב היום (חמישי) מביקור עבודה בקייב והביא עמו, באישור משרד ההגנה האוקראיני, שברי מל"ט איראני, שנורה לעבר עיר הבירה. השגריר סיפר בריאיון כי המל"ט, מדגם "שאהד", הועבר לגורם בממשלת ישראל עם מסר ברור – בעתיד הלא רחוק המל"טים המתאבדים הללו יכולים להגיע גם אליכם.

עוד מבחזית החדשות

קורניצ'וק טען כי בממשלה הגיבו ברצינות לצעד יוצא הדופן. הוא גם טען שהתעודד נוכח הריאיון שפורסם ברשת CNN שבו אמר ראש הממשלה נתניהו כי יבחן מחדש את מדיניות העברת הנשק ההגנתי לאוקראינה. למעשה, נתניהו הצהיר הצהרות דומות גם בקמפיין הבחירות. שגריר אוקראינה הוסיף כי בקייב העבירו לישראל את רשימת הצרכים ההגנתיים שלה, ובראשם מערכות נשק הגנתי ומקווים ששנה לאחר הפלישה הרוסית ישראל תסכים לסייע גם באופן צבאי.

בהמשך, התייחס השגריר לדברים שאמר נתניהו בריאיון ל-CNN, בו רמז שתקיפות המיוחסות לישראל באיראן מסייעות באופן עקיף גם לאוקראינה. קורניצ'וק השיב שבשלב זה לא ידוע עד כמה התקיפה מסייעת למדינתו וציין כי צריך להגביר את שיתוף הפעולה בין סוכנויות המודיעין של שתי המדינות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים