שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראיות שאיראן מנסה לפתח נשק גרעיני
דיווח
פקחי האו"ם איתרו ראיות חדשות לפעילות גרעינית בלתי מוסרת באיראן. שר החוץ של איראן: "ככל שארה"ב מתמהמהת – היא תפסיד יותר"
הגרעין האיראני | צילום: Inspired By Maps, שאטרסטוק

פקחים מטעם האו"ם באיראן מצאו עדויות חדשות לפעילות גרעינית בלתי מוכרזת במדינה – כך אמרו שלושה גורמים בארגון לוול סטריט ג'ורנל. דיפלומטים שעודכנו על הממצאים אמרו לעיתון האמריקני כי הראיות החדשות מחזקות את הטענות שאיראן ניסתה לפתח נשק גרעיני, למרות הכחשותיה החוזרות ונשנות.

הדגימות שנלקחו משני אתרים במהלך בדיקות בשנה האחרונה על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם הכילו עקבות של חומר רדיואקטיבי, אמרו אותם גורמים דיפלומטים. אלה, לדבריהם, יכולים להצביע על כך שאיראן ביצעה עבודה על נשק גרעיני, על בסיס מקום הימצאם של החומרים.

איראן מנעה מסבא"א גישה לשני האתרים הללו בשנה שעברה, במשך שבעה חודשים שלמים, בצעד שעורר עימות עם סוכנות הגרעין. הדיפלומטים הוסיפו שלא ידוע להם מהו החומר הרדיואקטיבי המדובר, ובדיווח לא צוין אם מדובר באורניום.

שר החוץ של אירן מוחמד ג'ואד זריף אמר כי החקיקה שעברה לאחרונה בפרלמנט כופה על הממשלה להקשיח את העמדות נגד ארה"ב, אם זו לא תקל את הסנקציות שהטילה על המדינה כבר בשבועיים הקרובים. "ככל שארה"ב מתמהמהת, היא תפסיד יותר. נראה כי ממשל ביידן לא מעוניין לגאול את עצמו ממורשתו הכושלת של טראמפ", אמר זריף בריאיון. "אנחנו לא מוכרחים לחזור לשולחן המשא ומתן, זו ארה"ב שחייבת למצוא את הדרך לשולחן".

זריף התייחס לבחירות האירניות שצפויות להיערך ביוני, ואמר שאם ייבחר נשיא בעל עמדות נוקשות – זה עלול לסכן את ההסכם, שאליו יש אינטרס בעיקר לאמריקנים לחזור. "הזמן של האמריקנים אוזל, גם בגלל החקיקה בפרלמנט וגם בגלל אווירת הבחירות שאליה נכנסת אירן אחרי השנה החדשה", טען הבכיר האירני בריאיון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים