שיתוף
תגובות
חדשות » ראוי להערכה: מפקד אוגדה 91 לגבי הפיגוע בצומת מגידו "כשלתי"
בעקבות תחקיר הפיגוע בצומת מגידו עמד מפקד האוגדה תא"ל שי קלפר, מול כל צמרת צה"ל והודה: "אני אחראי על הגזרה. אני כשלתי"
תא"ל שי קלפר | צילום: דובר צה"ל

לאחר פיצוץ המוקש בגבול לבנון אתמול, היה חשש כבד בצה"ל, כי מי שיזם את הפיצוץ, הוא ארגון חיזבאללה שרוצה להסלים את המצב. בפיצוץ נפצע קשה חייל צה"ל, ומצבו מוגדר כעת בינוני. לוחם נוסף נפצע באורח קל. למרות החשש בצה"ל, הפעם, בניגוד לפיגוע בצומת מגידו בשבוע שעבר, ההערכה היא כי ארגון חיזבאללה לא אחראי על פיצוץ המוקש, אלא הוא נסחף כנראה בעקבות הגשמים והחייל דרך עליו.

עוד מבחזית החדשות

קציני הנדסה שחקרו את זירת הפיצוץ העריכו ובצדק, כי לא סביר שפעילי חיזבאללה הסתכנו בהטמנת המוקש, וכי סביר שמדובר במוקש ששייך לצה"ל.

למרות זאת, קיימת מתיחות גבוהה בזירה הצפונית. תחקיר צה"ל לחדירת המחבל שביצע את הפיגוע בצומת מגידו הוצג לאלוף פיקוד הצפון אורי גורדין, וממנו עלה כי היו התרעות כלליות לכוחות והם נערכו לחדירה.
אתמול הותר לפרסום גם, כי המחבל לא עבר במנהרה כפי שהופץ תחילה, אלא חצה את הגדר באמצעות סולם, .

בהקשר זה ראוי לציין את מפקד אוגדה 91, תא"ל שי קלפר, שעמד מול כל צמרת צה"ל בכנס המבצעי שנערך בבסיס פלמחים ואמר: "אני אחראי על הגזרה. אני כשלתי". תא"ל קלפר, מח"ט גולני לשעבר וקצין מוערך, תיאר את השתלשלות האירוע, את הכישלונות ואת ההצלחות, כדי להפיק לקחים.

לפי שעה נמנעים בצה"ל לקבוע שחיזבאללה הוא שעומד מאחורי הפיגוע בצומת מגידו, על אף שיש שסביר להניח שפיגוע ברמה כזו לא יכול לצאת לפועל ללא הכוונת הארגון. בנוסף, נסראללה ממשיך להלהיט את הרוחות, לא רק בהצהרות על חולשת ישראל בגלל המשבר הפנימי אלא גם בפגישות שקיים עם זיאד נחאלה, ראש ארגון הג'יהאד האיסלמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים