שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » קצינה לשעבר בצבא ארה"ב סייעה בהדלפת המסמכים המסווגים
הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי קצינה לשעבר, בשם שרה בילס, ניהלה חשבון טלגרם שגייס כספים עבור קבוצות פרו-רוסיות, ואף שיתפה מסמכים שהודלפו מהפנגטון
ההריסות מהפצצות רוסיות | צילום: דוברות נשיא אוקראינה

"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ראשון) כי חשבון ברשת השייך לקצינה לשעבר בצי האמריקאי, מילא תפקיד חשוב בהפצת מסמכי המודיעין המסווגים שהודלפו מהפנטגון. על פי הדיווח, "הבלוגר הרוסי", שפעל תחת השם Donbass Devushka, שתורגם כ-Donbas Girl, היה פעיל באפליקציית טלגרם, ופעל באופן שוטף לגיוס כספים לקבוצות פרו-רוסיות.

מי שהנחתה את הבלוגר, ופיקחה על החשבונות, הייתה טכנאית אלקטרוניקה מוושיגנטון, ששמה האמיתי הוא שרה בילס. בילס בת ה-37, שירתה בצי האמריקאי עד סוף 2022, והקימה חשבונות בעד הצבא הרוסי והמיליציה הפרטית של "כוח וגנר".

עוד מבחזית החדשות

בריאיון שנערך איתה בשבת האחרונה, סיפרה בילס כי היא ניהלה את החשבון Donbass Devushka, והודתה בגיוס כספים לקבוצות שתמכו ברוסיה. עוד הוסיפה בילס, כי היא אחת מ-15 אנשים מכל העולם, אשר היו מעורבים בניהול המשתמש.

ב-15 באפריל, פרסם המשתמש בטלגרם, ל-65 אלף עוקביו, ארבעה מסמכים שהודלפו לכאורה מהפנגטון. עם זאת, אין ראיות לכך שבילס, שהייתה בעלת סיווג ביטחוני במהלך שירותה, השתמשה בגישה כדי להדליף מסמכים מסווגים. לדבריה, "לא הדלפנו אותם".

עוד עולה מהדיווח, כי שרה בילס קודמה לדרגת E-7 בסוף שנת 2020, אך על פי הרישומים, עזבה את הצבא בחודש נובמבר האחרון בדרגה נמוכה יותר, אך לא נמצאה הסיבה לכך. בילס טענה כי היא עזבה את הצבא מסיבות רפואיות, לאחר שסבלה מהפרעה פוסט טראומטית.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף לחשבון הטלגרם, המשתמש תחת השם Donbass Girl, פתח חשבונות פופולריים בטוויטר, יוטיוב, ספוטיפיי ופלטפורמות נוספות. עוד דווח, כי חלק מהמסמכים שפורסמו בעמוד הטלגרם הפרו-רוסי, בפיקוחה של שרה בילס, היו שונים, לכאורה, מהמסמכים שהדליף ג'ק טיישירה בחשבון הדיסקורד שהיה בבעלותו. זאת, כדי לשנות את מספר האבדות של החיילים הרוסים באוקראינה, ולהסתיר את המספרים האמיתיים.

עמוד הטלגרם Donbass Girl הפך לחלק משמעותי במסע התעמולה המלחמתי הפרו-רוסי. למרות זאת, שרה בילס סיפרה כי היא אינה שונאת את אוקראינה, או את האוקראינים, וכי היא "מתעניינת" כבר זמן מה במזרח אירופה. היא הוסיפה כי זה "צבוע עבור בית הדין בהאג להאשים את פוטין בפשעי מלחמה".

כזכור, על פי הדיווחים בארה"ב החשוד בהדלפה של מסמכי המודיעין האמריקאי מהפנטגון הוא ג'ק טייקסיירה, צעיר בן 21 וחבר במשמר הלאומי של מסצ'וסטס. שני גורמים רשמיים אישרו ל-NBC ניוז את זהות החשוד, שלפי הדיווחים מנהיג קבוצה מקוונת בה שותפו המסמכים שהודלפו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים