שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קצין שהשתתף בהפגנה יודח מתפקידו
רב סרן מחיל הגנת הגבולות הגיע להפגנה בעד החקיקה ביום חמישי כשהוא לבוש מדים, למרות שהוא ידע שהפקודות אוסרות על כך | הוא נשפט ל-25 ימי מחבוש על תנאי
החייל שהשתתף בהפגנה | צילום: לפי סעיף 27א'

במהלך הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית בשבוע שעבר תועדו כמה מוחים כשהם אוחזים באלונקה כאשר אחד מהם לבוש מדים, רב סרן מחיל הגנת הגבולות שמשרת בקבע. היום (ראשון) הועמד הקצין לדין משמעתי. ובצה"ל הבהירו: "השתתפות משרת בהפגנה בעודו לובש מדים, פסולה ואין לה מקום".

הקצין, שמשרת כמפקד האימון המתקדם בחיל הגנת הגבולות והיה בעברו סגן מפקד גדוד, אחראי בתפקידו על חיילים רבים. הוא השתתף במחאה למרות שידע על הפקודות שאוסרות את זה. הקצין נקרא לשיחת בירור ולקח אחריות מלאה על פעולותיו. הוא הועמד לדין משמעתי ונשפט ל-25 ימי מחבוש על תנאי ובנוסף הועבר מתפקידו הפיקודי.

עוד מבחזית החדשות

בצה"ל החליטו להעמיד את הקצין למשפט מידי, שכן היה זה האירוע הראשון שבו נרשמה השתתפות של משרת כשהוא לבוש מדים. "רב-סרן בשירות סדיר השתתף בשבוע שעבר בהפגנה בעודו לובש מדים, בניגוד לפקודות צה"ל", הדגישו בצה"ל. "לאחר בירור נסיבות האירוע, הקצין נשפט בדין משמעתי ובמסגרת הליך פיקודי הוחלט שהקצין יועבר מתפקידו לתפקיד שאינו פיקוד".

בחודש שעבר פורסם בחדשות 12 כי בעקבות פניות רבות של חיילים בסדיר וקצינים בקבע למפקדיהם, בשאלה אם ניתן להשתתף במחאות, נעשתה פנייה מצד כמה יחידות צבאיות אל הפרקליטה הצבאית הראשית, יפעת תומר-ירושלמי, שהודיעה כי מאחר וההפגנות אינן בעלות אופי פוליטי, אין מניעה מלהשתתף בהן.

יחד עם זאת הדגישו בפרקליטות, כי הנוכחות במחאות תהיה בביגוד אזרחי בלבד ולחיילים וקצינים עד דרגת סא"ל. כמו כן התבקשו החיילים להתרחק ממוקדי חיכוך בהפגנות, ולהימנע מ"שיחות מסדרון" על ההפגנות בזמן שהם שוהים ביחידות, כדי לא לפתח שיחות פוליטיות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אם המפקד היה מפגין נגד הרפורמה לא רק שלא היה מועמד לדין אלא שהיה מקבל קידום.מסכן היית צריך להפגין נגד הרפורמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים