שיתוף
תגובות
בריאות » קופ״ח כללית: מבצע ארצי לחיסוני שפעת בקרב תינוקות וילדים
לא לעולם חוסן
עשרות אלפי ילדים קיבלו את חיסון השפעת בימי פעילות מרוכזים שערכה כללית ברחבי הארץ | "חיסון השפעת הוא הדרך הטובה להגן על עצמנו ועל ילדינו מתחלואה"
תינוק בן ארבע חודש | צילום: FamVeld, שאטרסטוק

החורף כבר דופק על החלון ויחד עם הגשם והרוחות נפוצה גם המחלה החורפית: השפעת. המחלה הנגיפית  לרוב אינה מסכנת חיים והתחלואה בה קלה, אך סיבוכי המחלה עלולים לעיתים להיות קטלניים. לאור הצפי של משרד הבריאות כי בחורף הקרוב עלול לפקוד גל סוער של מחלת השפעת, יצאה כללית במבצע חיסונים ארצי עם ימי פעילות מיוחדים לעידוד מתן החיסונים בתינוקות וילדים.

כללית באלעד הייתה הראשונה לקיים יום מרוכז לחיסוני שפעת בילדים. כבר במהלך חופשת החגים זכו עשרות ילדי אלעד, להתחסן בחיסון החשוב במסגרת פעילות מרתקת שהקלה מעליהם את החשש הטבעי מקבלת החיסון. החיסונים המכילים את נוגדני השפעת ניתנו על ידי צוות אחיות מוסמך של כללית ביניהם האחות אילנה פרביוב, ריטה שמלוב ושושי לבייב.

ימי חיסון מרוכזים שלוו בפעילות חוויתית במיוחד נערכו במרפאות כללית בשכונות השונות בירושלים: רמת שלמה, מעלות דפנה, בית וגן, רוממה ושכונת מקור ברוך. הפעילות כללה מרתון חיסוני שפעת לילדים שניתנו על ידי צוות אחיות רגיש לצד סדנת תיפוף, ריקודי טייקה והפעלה מוסיקלית בשיר וקצב בהנחיית הגב' שרי ביבי, מפעילה וכוריאוגרפית מקצועית. 

גם בחיפה והקריות, ערכה כללית מבצע חיסונים רחב היקף לילדים ותינוקות. במרפאות הקהילות, קרית שמואל ורכסים מתן החיסונים לווה בהפעלה חווייתית וסוחפת עם ליצן רפואי. הפעילות העניקה לצוות הרפואי את האפשרות לחסן את הילדים תוך שיתוף פעולה מצד הפעוטות שנהנו משעה ארוכה של צחוק והנאה, ללא כל חשש. גם מדידות גובה ומשקל ומדדים רפואיים נוספים היו חלק מהתכנית המקצועית של יום החיסונים. 

העיר מודיעין עילית הצטרפה גם היא להפנינג החיסונים, עם ימי פעילות מרוכזים במרפאות כללית בקרית ספר וברכפלד. מתחם מתנפחים ענק ומקפיץ, קידם את פני הילדים שבאו לקבל את החיסון 

החשוב, בנוסף להפעלה חוויתית והפתעות בריאות. צוות אחיות מוסמך העניק את חיסוני השפעת ברגישות וביעילות  והשאירו לילדים טעם של חוויה נעימה. במהלך השבועות הקרובים יתרחב מבצע החיסונים לעוד ערים ויישובים בכל חלקי הארץ ביניהם קריית צאנז בנתניה, עמנואל, בני ברק ועוד. גם בריכוזים אלו יתקיימו הפעלות שונות לילדים לצד מתן החיסונים. 

הגב' רונית וייזר, מנהלת הסיעוד בכללית מציינת את חשיבותו הגדולה של החיסון: "השפעת השנה מתאפיינת בתחלואה קשה וחלקה  אף מסתיימת באשפוז. חיסון השפעת הוא הדרך להגן על עצמנו ועל ילדינו מתחלואה היות והחיסון מכיל את הנוגדנים לנגיף הגורם לתחלואה קשה. אנחנו קוראים לכל הקשישים, ילדים, נשים הרות וחולים כרוניים להגיע למרפאה הקרובה ולהתחסן".

לדברי הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית: "כבכל אתגר רפואי, כללית נערכת באחריות מלאה לקראת גל קשה של מחלת השפעת החורפית עם מתן חיסונים לילדים ומבוגרים. לאור הנחיות משרד הבריאות יצאנו במבצע ארצי הכולל ימי פעילות מרוכזים למתן חיסוני השפעת לגיל הצעיר, הידועים כקבוצת האוכלוסייה המדבקת ביותר. אנו נמשיך לפעול למען העלאת המודעות ועידוד קבלת החיסונים במטרה לצמצם את היקף התחלואה הקשה ולהעביר את עונת החורף בבריאות שלימה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים