שיתוף
תגובות
חדשות » קונסול לשעבר בארה"ב על נאום ביידן: "לא זוכר אמירות כה קשות"
"ידיד ישראל"
יקי דיין, לשעבר הקונסול הכללי בלוס אנג'לס, התייחס לדבריו הבוטים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נגד הממשלה והעומד בראשה | "זה לא קרה באופן ספונטני הוא הגיע מוכן"
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

יקי דיין, לשעבר הקונסול הכללי בלוס אנג'לס, התראיין הבוקר (שני) ל-103FM בעקבות דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אתמול, שאמר בריאיון ל־CNN כי "זו הממשלה הקיצונית ביותר שאני זוכר".

על השאלה האם ביידן תכנן לומר את הדברים או שזה קרה באופן ספונטני, השיב דיין: "לגמרי מתוכנן. הפעם הוא לא ירד מהמטוס והפתיעו אותו בשאלה לגבי ישראל. הוא הגיע לראיון מוכן מראש. הוא בא מוכן, הוא ידע על מה הולכים לשאול אותו, ולראייה הכרטיסיות שהוא החזיק ביד. זו בימה מאוד חשובה, משודרת גם בחוץ וגם בתוך ארה"ב".

עוד מבחזית החדשות

דיין ציין כי הוא לא זוכר אמירות כה קשות בעבר, "בטח לא ממישהו שהוא ידיד ישראל. אני חושב שיש פה גם היבט אישי, יש כאן גם אכזבה גדולה. רק לפני שנה הוא הגיע לביקור בישראל והוא טרח לעצור ליד נתניהו ולהגיד לו "אני אוהב אותך", ככה שיש גם את האלמנט האישי. האמריקאים מבינים מצוין פוליטיקה, ויודעים על כל הדברים והאילוצים, ועדיין לתפיסת האמריקאים כמעט בכל נושא הממשלה הזו לוקחת לכיוון של בן גביר וסמוטריץ'. זה נכון לגבי הרפורמה המשפטית וזה נכון לגבי מה שקורה עם הפלסטינים. יהדות ארה"ב שרובה מצביעה לדמוקרטים הם נגד הדבר הזה, ולכן צריך להבין שהנושא הזה גם פנים אמריקאי, לא רק פנים ישראלי".

בנוסף טען דיין כי: "יותר משנה לו שהוא (ביידן) רואה את אלימות המתנחלים ביו"ש, ההכרזות על הקמת יחידות בנייה כל הזמן במאחזים שמבחינת האמריקאים נחשבים לא חוקיים, ההתקדמות ברפורמה בלי קונצנזוס רחב. עדיין יש יותר מדי דברים שמפריעים, ובסופו של דבר ראינו שהוא דיבר על הדובדבן שבקצפת, השלום עם סעודיה שבלי ארה"ב לא יקרה. אגב, צריך להבין שארה"ב בסופו של דבר, גם כשהם רואים את ביידן, היא כיפת הברזל המדינית והצבאית של ישראל בעולם. יש שינויים דרמטיים עכשיו במזרח התיכון ואין תחליף לקשר אינטימי בין ראש הממשלה לנשיא, והנשיא הזה לפחות עד ינואר 2025".

באשר לראש הממשלה בנימין נתניהו וכיצד עליו להתייחס לדברים, אמר דיין: "הוא כן מקשיב לקולות האמריקאים אבל בסופו של דבר בעיניי הפוליטיקה מכריעה את זה. הוא חייב לחזור לקשר האינטימי שהיה לו עם ביידן אם דירוג סדר העדיפויות הוא כמו בנאום שהוא נתן בכניסה שלו לתפקיד. אנחנו כבר בהתנגשות, אנחנו לא הולכים להתנגשות. ברגע שראש הממשלה לא מגיע לוושינגטון זה לא עניין קטן, זה בסופו של דבר היכולת להרים טלפון לנשיא ארה"ב ולהגיד לו "בדברים האלה אני צריך אותך". אין זה את היום. יש את זה בדרגים מאוד חשובים, אבל בסופו של דבר אין תחליף. כשהיו שיחות על הפצצת הכור בסוריה. אולמרט, למרות שקיבל את ההחלטה לבדו כן היה קשר עם נשיא ארה"ב, כי למי שסביבו הייתה פחות נכונות לשמוע. מדובר בדברים קריטיים וסדר העדיפויות חייב להיות בעיניי נכון, האנרגיה מבוזבזת במקומות לא נכונים".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. ביידן היה רעל דמוקראטי עוד מאז היותו סנטור ..הוא ידוע כעוין היהודים .אך היהודונים בארהב דווקה תומכים בו ובאובמה כי הם עצמםשמאלנים ודבר זה הופך אותם עצמם לשונאי יהודים ..שום דבר כבר לא כמו שהיה פעם .מהסיבה הפשוטה שאין יותר שמאל בעולם.וגם אין באמת דמוקראטיה בעולם.זה הפך למשהו אחר לגמרי זאת אנרכיה במסווה שמאלני.

  2. אם הימין רוצה לא לאבד את זהותו וחייו, ומגיב. אז הוא נחשב לקיצוני?
    אם הערבים היו עושים כך, היה קורא להם קיצוניים?
    והלוואי והערבים היו מתנהגים כך.
    הנוצרים או שרוצחים, או שנותנים סיבה למוסלמים לרצוח.

  3. הכל טוב ויפה, אבל היום הנשיא ביידן הוא רק בובה על חוטים אז אין שום הבדל אם יש קשר ישיר איתו או לא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים