שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » קהיר במאמצי תיווך בין ישראל לפלסטינים לפני הרמאדן
גורמים מצרים אמרו כי קהיר הגבירה את מאמצי התיווך שלה בין ישראל לפלסטינים מחשש להתפרצות אלימה ברמאדן "אם משהו יתפוצץ בגדה זה יצית גם את עזה"
התפרעויות, אילוסטרציה | צילום: Ryan Rodrick Beiler, שאטרסטוק

מצרים מנסה להגביר את מאמצי התיווך שלה בין ישראל לפלסטינים כדי להפחית את הסיכוי להתפרצות אלימה בירושלים ובגדה בחודש הרמדאן, בין השאר מחשש שתתפשט גם לרצועת עזה. גורמים מצרים אמרו כי במסגרת המאמצים, הגיעו לקהיר השבוע משלחות מטעם חמאס והג'יהאד האיסלאמי, לאחר שיחות שהתקיימו עם גורמים ישראלים.

גורמים מצרים אמרו כי קהיר סבורה שהמצב עלול לצאת משליטה, בעיקר בשל הרגישות הפלסטינית לגבי השליטה הישראלית על הכניסה לירושלים ולמסגד אל-אקצא ברמדאן. לפי הגורמים, מצרים ביקשה גם את התערבותה של ארה"ב בפניה לישראל כדי שתמנע התפרצות אלימה, ובמקביל עשתה מאמצים אל מול הג'יהאד האיסלאמי.

עוד מבחזית החדשות

גורם פלסטיני אמר לרויטרס כי "יותר מתמיד, מצרים מודאגת מאפשרות של עימות ב-2023, מאחר שהיא הבינה שיהיה קשה לרסן את הפעילות של כמה שרים בממשלה הקיצונית החדשה בישראל" וכי "מצרים מבינה שאם הדברים יתפוצצו בגדה המערבית, זה יצית פיצוץ גם בעזה".

שלשום הגיעה לקהיר משלחת של חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור איסמעיל הנייה. מקור מצרי אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי משלחת חמאס הגיעה לאחר התייעצות גם הג'יהאד האיסלאמי. "מצרים דוהרת נגד הזמן כדי לעצור כל פעולת הסלמה שעלולה להוביל לשפיכות דמים נוספת".

בימים האחרונים האשים בכיר הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב כי ישראל מנסה לשנות את הסטטוס קוו בירושלים ובגדה. זאת בעקבות, תוכניות הממשלה להרחיב את הבנייה בהתנחלויות והעלייה להר הבית. שיהאב אמר כי ארגונו ציין בפני המצרים כי "אף אחד לא יוכל לרסן את עצמו אם הפרובוקציות הישראליות ימשיכו במהלך הרמדאן".

מאמצי מצרים והפנייה לארה"ב מגיעים על רקע האזהרה ששיגר ראש ה-CIA וויליאם ברנס שביקר בישראל לפני שבועיים וחצי, ולפיה המצב המתוח באזור והאלימות הגוברת בין ישראלים לפלסטינים עלולים להביא להתפרצות אינתיפאדה שלישית.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, ביום שני האחרון חוסלו ביריחו חמישה מחברי החולייה שהייתה אחראית לפיגוע הירי במסעדה בצומת אלמוג בחודש שעבר, זאת לאחר, שבפעולה הקודמת בשבת בבוקר, לא נתפסו מחבלים אלה. המבצע היה חריג מכיוון שאזור זה נחשב לשקט ביותר מבחינה ביטחונית ביהודה ושומרון. ליריחו מתאפשרת גם כניסת ישראלים אחת לשבוע בתיאום עם צה"ל. בתקופה האחרונה הופיעה בעיר חוליה שמשתייכת לחמאס וכינתה את עצמה "גדוד עקבת ג'בר", על שם מחנה הפליטים ששוכן בדרום העיר הפלסטינית.

בין חמשת המחבלים שחוסלו היו שני אחים, אחד פיזיותרפיסט והשני מהנדס אלקטרוניקה. המהנדס, ראפאת וואיל עווידאת בן ה-21, היה פעיל חמאס וגם אחיו איבראהים בן ה-27 היה פעיל טרור. אימם של השניים אמרה לאחר חיסולם שהיא גאה בהם: "ההתנגדות זורמת בעורקים כמו דם, וזו הדרך שבה בחרו להתמודד עם חוסר הצדק". שאר המחבלים שחוסלו הם מאלק עוני לאפי, בן 22, אדהם מג'די עווידאת בן 22 ותאיר עווידאת בן 28, כולם אנשי חמאס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים