שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קאמבק: אברהם מנלה חוזר לדירקטוריון חברת החשמל
אברהם מנלה, שנחשב גם למקורבו של אביגדור ליברמן, כיהן בתפקיד עד לפני 9 חודשים | את המועמדות הגיש שר האנרגיה ישראל כץ
אברהם מנלה | צילום: באדיבות המצלם

תשעה חודשים בלבד לאחר שנפרד מדירקטוריון חברת החשמל, חוזר אברהם מנלה, אחד האנשים החזקים בחסידות גור לדירקטוריון החברה. את המועמדות לתפקיד הגיש שר האנרגיה ישראל כץ. על המינוי חתם השר דודי אמסלם.

מנלה נחשב גם למקורבו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שניסה להאריך את כהונתו בדירקטוריון החברה בזמן שכיהן כשר האוצר בממשלת השינוי, בספטמבר 2022. לפי גורמים שמעורים בנושא, שרת האנרגיה דאז, קארין אלהרר, התנגדה לכך, מה שהוביל את ליברמן להתנגד למינוי מועמדה של אלהרר ליו"ר דירקטוריון החברה אילן בירן.

עוד מבחזית החדשות

בתקופה שבה כיהן מנלה כדירקטור בחברת החשמל הוא קידם את מינויו של המנכ"ל הנוכחי מאיר שפיגלר, שנכנס לתפקיד בנובמבר 2022.

תפקיד יו"ר חברת החשמל אינו מאויש כבר קרוב לשנתיים ולאחרונה הודיע שר האנרגיה ישראל כ"ץ כי יקדם את מינויה של אלונה שפר-קארו לתפקיד, לאחר שארבעה מועמדים קודמים נכשלו. המינויים הקודמים היו, אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים שלא עברה את ועדת המינויים, דב בהרב שפרש מהתפקיד לאחר שלושה שבועות בשל חשיפת מעורבות פוליטית בניהול החברה, ואיציק בנבנישתי שמינויו ירד מהפרק טרם אושר בוועדה.

מלשכת כץ נמסר כי "שר האנרגיה והתשתיות הגיש לשר הממונה על רשות החברות שני שמות כמועמדים לכהן בדירקטוריון חברת החשמל אלונה שפר-קארו, ואברהם מנלה. בשלב זה, השר הממונה על רשות החברות העביר לאישור את אברהם מנלה. שר האנרגיה והתשתיות חתם על המינוי ומצפה לאישור מינויה של אלונה שפר-קארו, שגם הינה המועמדת המומלצת מטעמו לכהן בתפקיד יו"רית חברת החשמל".

החל משנת 2005, מכהן מנלה כמנכ"ל חברת קדישא ת"א-יפו, במקביל לתפקידו כיו"ר דירקטוריון מד"א, תפקיד בו הוא מכהן החל משנת 2017. בין ספטמבר 2019 לספטמבר 2022 כיהן מנלה כדירקטור בחברת החשמל.

מנלה בעל תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב. על פי גורמים במשק החשמל, מינויו של מנלה, המקורב למנכ"ל החברה מאיר שפיגלר, יפנה את הדרך למינוי יו"ר דירקטוריון לחברת החשמל בהתאם לרצון הדרג הפוליטי שאליו הוא מקורב.

בדצמבר האחרון קנסה הרשות ניירות ערך את חברת החשמל ב-900 אלף שקל בשל אי מינוי יו"ר קבוע. על אף שבחברות ממשלתיות נהוג שהשרים הם אלו שמציגים את המועמדים הרלוונטיים לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, ברשות לניירות ערך הטילו את האחריות לאי המינוי על דירקטוריון חברת החשמל, לפחות באופן חלקי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים