שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראשוני: הרוג ושני פצועים קשה מדקירה בבית ספר תיכון בצרפת. עימותים קשים בהפגנות תמיכה בחמאס
הרוג ושני פצועים קשה מדקירה בבית ספר תיכון בצרפת | על פי הדיווחים, הדוקר, מבקש מקלט שצעק "אללה אכבר"
התפרעויות בפריז,ארכיון | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

הרוג ושני פצועים קשה מדקירה בבית ספר תיכון. על פי הדיווחים, הדוקר, מבקש מקלט צעק "אללה אכבר".

אלפי בני אדם הפגינו אמש (חמישי) בפריז וברחבי ערים רבות נוספות בצרפת בתמיכה בחמאס ונגד ישראל. ההפגנות נערכו למרות איסור מפורש של משרד הפנים הצרפתי על הפגנות תמיכה בחמאס. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים קשים בין המפגינים לשוטרים, ובוצעו כמה מעצרים.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ההפגנה הגדולה ביותר נערכה בכיכר הרפובליקה בפריז, שם הניפו לפחות 3,000 מפגינים דגלי פלסטין, ושלטים בנוסח "Free Palestine". המפגינים השחיתו את כיכר הרפובליקה בפריז עם כתובות גרפיטי על המונומנט המרכזי שבה.

עוד מבחזית החדשות

הפגנות נוספות נערכו בערים טולוז, ליל, בורדו ועוד. רבים מהמפגינים מתחו ביקורת על איסור ההפגנות של משרד הפנים הצרפתי., על פי הדיווחים, מרבית ההפגנות פוזרו בשלבים מוקדמים, לאחר שכוחות הביטחון עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בערים רבות מדובר היה בהפגנות של כמה מאות בודדות של אנשים, ועיקר העימותים נרשמו בפריז, שם היו אלפי בני אדם.

ההפגנות הנרחבות אתמול בצרפת מגיעות במקביל ליום זעם עולמי שחמאס מנסה לארגן היום. אתמול פורסמה הודעה רשמית של המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, ובה הם קר לישראלים בכל רחבי העולם "לגלות ערנות, להתרחק מהפגנות ומחאות, ואם יש צורך גם להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים על הפגנה או אירועי הפרת סדר בסביבתם".

עוד מבחזית החדשות

על פי ההודעה, בחמאס קראו לתומכיהם ברחבי העולם לפגוע בישראל וביהודים. עוד נמסר כי במסגרת אירועי מחאה פרו-פלסטיניים בעולם – ייתכן כי הדברים עלולים להתפתח לאירועים אלימים.

על רקע הקריאות ליום הזעם והחשש לפגיעה בישראלים, בעולם הערבי עולות קריאות רבות גם לפגוע היום במוסדות אמריקניים, לרבות שגרירויות של ארה"ב במדינות ערביות. בין השאר, נשמעו קריאות לפגוע בשגרירויות ארה"ב בעיראק ובירדן. כזכור, לפני ימים אחדים נפוצו טענות כי בשל המתיחות ארה"ב פינתה את השגרירות האמריקנית בביירות שבלבנון, אולם במשרד החוץ האמריקני הבהירו כי הדיווחים אינם נכונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים