שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צרות של עשירים: מחשש לחייו פוטין מתנייד ברכבת פרטית ומשוריינת
כלי תקשורת אופוזיציוניים טוענים כי פוטין נוסע ברחבי רוסיה ברכבת שנבנתה במיוחד עבורו בעלות של יותר מ-13 מילון דולר | נוסע בעיקר לשלושת המעונות היוקרתיים שלו
נשיא רוסיה ולדימיר פטין | צילום: הקרמלין

בשנה האחרונה בעקבות הפלישה לאוקראינה הפך הנשיא פוטין לאחת הדמויות הכי מוחרמות בעולם והוא חושש מאוד לחייו. לדעת רבים המלחמה תמשיך על עוד הוא יהיה נשיא רוסיה. על רקע דברים אלה, מפרסמים כלי תקשורת של האופוזיציה ברוסיה, כי פוטין נוהג לנסוע ברחבי רוסיה ברכבת ייעודית, משוריינת וממוגנת.

הרכבת של פוטין, שנבנתה בעלות של יותר מ-13 מיליון דולר, מאפשרת לפוטין לנוע ברחבי רוסיה בביטחון יחסי, ובין היתר מאפשרת לו להגיע לכל אחד ממעונותיו היוקרתיים ברחבי המדינה. על פי הדיווחים, פוטין מרגיש הרבה יותר בטוח לנסוע ברכבת הממוגנת מאשר בכל אמצעי תחבורה אחר, ובמיוחד מטוסים, למרות שלעיתים הוא נדרש לגמוע מרחקים עצומים.

עוד מבחזית החדשות

פוטין סבור כי מטוסים הם כלי התחבורה הקלים ביותר למעקב של גורמים זרים, מה שאין כן ברכבות. בנוסף, הוא חושב כי יכולת הפגיעה במטוסים הרבה יותר גדולה מאשר ברכבת.

על פי הדיווח, לרכבת של פוטין יש מסלול מיוחד עם מסילות ייעודיות ותחנות ייעודיות והיא אינה קשורה למערכת הרכבות האזרחית הרגילה ברוסיה. הרכבת הזו כבדה הרבה יותר מרכבת רגילה, בגלל המיגון הרב שלה, והיא נגררת ככל הנראה על ידי יותר מקטר אחד. עוד דווח, כי ברכבת של פוטין יש משרד וחדר שינה מאובזרים, וציוד תקשורת מתקדם ומשוכלל.

אחד מכלי התקשורת האופוזיציוניים שעומדים מאחורי הדיווחים הוא "The Dossier Center", ארגון של האוליגרך והפוליטיקאי הרוסי לשעבר מיכאילו חודרוקובסקי. גורם המקורב לקרמלין אמר לארגון כי "אחרי שפרצה המלחמה בפברואר, הוא החל להשתמש ברכבת באופן פעיל ותדיר, במיוחד כדי להגיע למעונותיו".

לרכבת של פוטין יש שלוש תחנות פרטיות עבור הנשיא הרוסי, בסמוך לשלושת המעונות הגדולים והיוקרתיים שלו. ה-"Proket Media" של האופוזיציה, דיווח כי התחנות הן, אחד בעיר סוצ'י לחופי הים השחור, אחד בנובו-אוגריובו בפרוורי מוסקבה, והמעון האהוב ביותר על פוטין בעיר ולדאי שממערב למוסקבה, בדרך לסנט-פטרסבורג.

אחד מאתרי התחקירים ברוסיה, ניסה להתקרב לתחנה המיוחדת בוולדאי , אך כוחות הביטחון המוצבים במקום סילקו אותו מיידית. בנוסף דווח, כי לפוטין עצמו יש טרמינל מבודד ומאובטח סמוך לתחנת הרכבת המרכזית קלאנצ'יובסקאיה בלב מוסקבה, שמשמשת מיליוני נוסעים אזרחיים. המתחם זוכה לאבטחה חסרת תקדים, מוקף בגדר תיל ומצולם בכל פינה.

עוד מבחזית החדשות

באופן רשמי, אין תיעוד של הרכבת המדוברת שכן הקרמלין מנסה לשמור על קיומה בסוד, אולם קיימות כמה עדויות של עובדי רשות הרכבות הרוסית כי רכבת כזו אכן קיימת. מבחינה חיצונית, היא צבועה בכחול ואפור, מה שאמור לשוות לה מראה של רכבת נוסעים אזרחית רגילה. יש לציין כי הדיווח על הרכבת של פוטין, דומה מאוד לדיווחים המגיעים מצפון קוריאה, הטוענים שהמנהיג קים ג'ונג און מתנייד ברחבי המדינה באמצעות רכבת פרטית ומאובטחת.

הדיווחים השונים מטעם גורמי אופוזיציה רוסיים על הרכבת הפרטית והמאובטחת של פוטין מצטרפים לדיווחים אחרים על אורח חייו הסודי והראוותני של נשיא רוסיה. כזכור, לפני כשנתיים חשף אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסית, כי בבעלות פוטין אחוזה ענקית בחופי הים השחור, הכוללת קזינו, בריכות שחייה, חדרי כושר ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים