שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צפון קוריאה: החייל האמריקאי שערק "ביקש מקלט וטען שסבל מגזענות"
חודש לאחר שחייל אמריקאי חצה את הגבול מדרום קוריאה לשטח צפון קוריאה, טוען פיונגיאנג בהתייחסות ראשונה "הוא אמר לחוקריו כי סבל מהתעללות ואפליה"
סרוויס קינג | צילום: באדיבות המצלם

צפון קוריאה פרסמה היום (רביעי) התייחסות ראשונה למצבו של החייל האמריקאי טרוויס קינג, שערק לשטחה בחודש שעבר במהלך סיור תיירותי בכפר בגבול בינה לבין דרום קוריאה. "קינג אמר לחוקריו כי כי סבל מהתעללות לא אנושית ואפליה גזענית בצבא. הוא הביע נכונות לבקש מקלט בצפון קוריאה או במדינה שלישית", כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה KCNA.

קינג בן ה-23, חייל בדרגה זוטרה, חצה את הגבול לצפון קוריאה, ב-18 ביולי במהלך סיור בכפר המפורסם פנמונג'ום, השוכן באזור המפורז שבין הקוריאות. מדובר באזור עמוס מוקשים וגדרות תיל שמטרתם למנוע הסגת גבול, וחיילים משני הצדדים מאבטחים אותו כל העת, תחת עינם הפקוחה של האו"ם והצבא האמריקאי. שר ההגנה של ארה"ב אישר כי קינג חצה את הגבול "מרצונו החופשי וללא אישור".

עוד מבחזית החדשות

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות KCNA, הנחשבת לזרוע תעמולה של משטר קים ג'ונג און, קינג נכנס לצפון קוריאה בעודו חמוש, לאחר ש"התאכזב מהחברה האמריקאית הלא שוויונית". פרשנים טענו לאחר העריקה כי צפון קוריאה עשויה להשתמש במקרה של קינג כדי להשיג ויתורים מצד וושינגטון בדמות צמצום שיתוף הפעולה הצבאי עם דרום קוריאה, בתמורה לשחרורו של החייל האמריקאי. צפון קוריאה הודיעה כי חקירתו של קינג נמשכת.

גורמים רשמיים בממשל ארצות הברית אמרו כי עד כה צפון קוריאה לא סיפקה תשובות ענייניות לבקשותיהם למידע על קינג. הפנטגון התייחס לפרסומים החדשים בפרשה, ומסר כי לא ניתן לאמת את הדיווח בעניינו של קינג כפי שהוצג ב-KCNA, וכי נכון לעכשיו ארה"ב ממוקדת בהחזרתו הבטוחה. דובר האו"ם, המשקיף על הכפר שבו חצה קינג את הגבול, אמר כי אין לו מה להוסיף להצהרות קודמות בנושא.

עוד מבחזית החדשות

קצת אחרי בריחתו של קינג התברר כי הוא הסתבך בפלילים ועמד בפני הליך משמעתי, שהיה עשוי להסתיים בהדחתו מהצבא. רק ב-10 ביולי, שבוע וחצי לפני שחצה את הגבול, הוא סיים לרצות עונש מאסר של חודשיים בכלא בדרום קוריאה, שהוטל עליו בגין תקיפה של אזרח דרום קוריאני וגרימת נזק לניידת של המשטרה הדרום קוריאנית שבה בעט שוב ושוב. הוא הואשם גם כי התנגד לשוטרים וקילל אותם, ומלבד עונש המאסר שנגזר עליו נקנס בחמישה מיליון וון, סכום השקול ל-3,950 דולר אמריקאי.

אחרי שחרורו מהכלא שהה קינג במשך כשבוע במתקן צבאי אמריקאי בדרום קוריאה, ואמור היה להמריא מנמל התעופה אינצ'און בחזרה ליחידתו בפורט בליס, טקסס, כדי להמשיך את הטיפול בו שם. כשנותר לבדו בשער העלייה למטוס חזר לפתע על עקבותיו ועזב את הנמל בלי ששום גורם צבאי יידע על כך. הצבא האמריקאי גילה זאת רק כשהטיסה נחתה בטקסס, וקינג לא היה עליה. למחרת הצטרף החייל לסיור בכפר פנמונג'ום שבין הקוריאות, ואז נמלט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים