שיתוף
תגובות
חדשות » צעיר יהודי התנדב במלחמה באוקראינה ונהרג: "הניח תפילין בכל יום בחזית"
למען העצמאות
ולדיסלב שיין, צעיר יהודי בן 21 מהעיר דניפרו, התנדב לצבא אוקראינה כבר בראשית המלחמה נהרג בחודש שעבר | חבריו מספרים שהיה גאה ביהדותו
שיין במדים. "מסר את נפשו בהגנה על עמו"

צעיר יהודי בן 21, בשם ולדיסלב שיין, מהעיר דנייפרו שבאוקראינה, נהרג בחודש שעבר במהלך התנדבותו בשורות הצבא האוקראיני במלחמתה ברוסים. הפדרציה היהודית שמאחדת את 180 הקהילות במדינה הודיעה כי היא "אבלה על מותו של גיבור. הוא נשלח לחזית ושם הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה".

בימים האחרונים, הודיעו כמה בתי כנסת באוקראינה כי יקדישו את אמירת ה"קדיש" ולימוד המשניות לעילוי נשמתו של שיין. חבריו סיפרו שהוא נרשם כמתנדב עוד בימיה הראשונים של המלחמה, וכהגיע מידי פעם לחופשה היה נוהג להגיע לבית הכנסת של הקהילה היהודית, להתפלל ולהניח תפילין, לדברי חבריו "היה גאה מאוד ביהדותו, והיה מניח תפילין בחזית. ועל דש בגדו התנוסס סמל עם צבעי הדגל הכחול צהוב של מדינתו ועליו כיתוב בעברית "אוקראינה".

עוד מבחזית החדשות

בשנים האחרונות למד שיין באוניברסיטה הלאומית למשפטים בחרקוב, אך המלחמה גדעה את חלומותיו. ע פי הערכות, ולדיסלב הוא אחד מתוך עשרות חיילים יהודים אזרחי אוקראינה שקיפחו את חייהם במהלך המלחמה עם הרוסים. בפדרציות היהודיות הזכירו יהודים נוספים שנהרגו במלחמה, כמו חייל יהודי מצ'רקאס שנהרג באוקטובר בשעה שהנגמ"ש שלו עלה על מוקש וחייל נוסף בשם דימה פיאלקה מהעיר לבוב, שהתגורר כמה שנים בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים