שיתוף
תגובות
חדשות » צעד נוסף בדרך לפטור מוויזה לארה״ב: עבר בקריאה ראשונה חוק איסוף מידע על נוסעים
יש לך ויזה?
עבר בקריאה ראשונה חוק איסוף מידע על הנוסעים
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של משרד המשפטים לאסוף נתונים על היוצאים והנכנסים מישראל. הצעת החוק הועלתה על ידי שר המשפטים גדעון סער, במטרה לקדם את התוכנית האמריקאית לפטור מויזה.

כזכור, שרת הפנים איילת שקד הגישה הצעת חוק למסירת מידע על נוסעים, שנדחתה עקב התנגדות הליכוד, סמוך לפיזור הכנסת הקודמת. לעומת זאת החוק של גדעון סער עבר כאמור בקריאה ראשונה והכנסת שתקום תוכלל להשלים את הליך החקיקה בקריאה שניה ושלישית. 

על פי הצעת החוק הנתונים  שיאספו יקודדו בקוד  PNR (Passenger Name Record)  המוצמד לנוסע בהזמנה ספציפית. איסוף הנתונים על ידי חברות התעופה מאפשרים מידע מהימן ומיידי אודות נוסעים באופן חוצה מדינות. כזכור, זהו אחד מתנאי הסף של ממשלת ארצות הברית להצטרפותה של ישראל לרשימת המדינות שיקבלו את הפטור מויזה.

על פי הודעת משרד המשפטים "המידע יועבר למרכז הלאומי שיוקם ברשות המסים וישמש את רשויות המדינה לצורך מאבק בטרור ובפשיעה חמורה, לטובת שיפור אבטחת התעופה האזרחית, לטיוב הליכי ביקורת הגבולות ומאבק בהגירה בלתי חוקית ולצורך שמירה על בריאות הציבור מפני התפשטות מגפות".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "נתוני API‏ Information Passenger) Advanced) כוללים פרטים בסיסיים מאומתים המופיעים במסמכי הנסיעה של נוסע בטיסה, המונפקים על ידי מדינות, וכן נתונים על אודות הטיסה. נתונים אלה נאספים על ידי חברות התעופה לצורכיהן, וכוללים, בין היתר את  שם הנוסע, תאריך הלידה, מין, לאום, סוג תעודת הזיהוי /דרכון, ויזה, מספר תעודת זהות ושם המדינה שהנפיקה את תעודת הזהות.

בנוסף "נתוני PNR (Passenger Name Record) כוללים מידע רחב יותר, מידע זה הוא אישי ולא מאומת, ונמסר על ידי הנוסעים בעת הזמנת הטיסה. נתונים אלה כוללים בין היתר מספר טלפון נייד, כתובת דואר אלקטרוני, אמצעי תשלום, כתובת למשלוח חשבונית, תאריכי נסיעה, מסלול נסיעה, נתוני כבודה ועוד. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים