שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צעד יוצא דופן: ארה"ב עשויה להציב צוותים חמושים על ספינות אזרחיות במפרץ
צעד זה נועד להרתיע את איראן מליצור פרובוקציות במפרץ הפרסי | בנוסף נועד המהלך להראות את המחויבות של ארה"ב לאזור לאור תשומת הלב שמופנית כלפי אוקראינה וסין
כלי שיט במפרץ הפרסי | צילום: הצי החמישי

בעקבות התקריות החוזרות ונשנות של כוחות איראנים במפרץ הפרסי מול אוניות סוחר, עשוי הממשל בארה"ב להחליט, להציב צוותים חמושים באוניות אזרחיות שעוברות במצר הורמוז, כך מסרו גורמים אמריקאים רשמיים לסוכנות הידיעות AP. מדובר בצעד חסר תקדים שלא הופעל מעולם, גם לא במהלך העימותים מול איראן בשנות ה-80.

מדובר בצעד שנועד לתת מענה לנטייה של איראן להיטפל לכלי שיט שחוצים את המצר. לפעמים המצב מגיע לידי כך שאיראן מאלצת את רב החובל לאפשר לה להשתלט על הספינה ולקחת פיקוד עליה לזמן ממושך באמתלות שונות.

עוד מבחזית החדשות

מאז 2019, פעלה איראן מספר פעמים והחרימה ספינות שנמצאו באזור, כחלק מניסיונה ללחוץ על המערב במסגרת השיחות על חידוש הסכם הגרעין. אם המהלך האמריקאי אכן יתבצע, הוא ישדר את המחויבות האמריקאית לבעלות בריתה במפרץ הפרסי על רקע החשש שהיא ממוקדת יותר מדי במלחמה באוקראינה וביריבות מול סין.

עוד מבחזית החדשות

יש לציין, כי כבר עכשיו נמצאים אלפי כוחות נחתים ומלחים אמריקאים באזור זה במסגרת הגעתן של שתי אוניות מלחמה.

הגורמים ששוחחו עם AP מסרו כי הצבת הכוחות לא תתבצע באופן גורף אלא רק במקרה שתתקבל בקשה מצד ספינה אזרחית כלשהי שמיועדת לעבור באזור. כמו כן, יהיה צורך באישור המדינה שמחזיקה ברישום הספינה, כמו גם במדינה שתחת דגלה היא שטה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים