שיתוף
תגובות
חדשות » צה״ל יפנה 28 יישובים שסמוכים לגבול לבנון, לשכת ראש הממשלה ״אין הפסקת אש הומניטרית״
חרבות ברזל - יומן מלחמה מתועד
צה"ל הודיע על פינוי 28 יישובים ובהם 10,000 תושבים, ייתכן לכמה שבועות | ביידן, שוקל להגיע לישראל: "חייבים לחסל את חמאס"
בכירי החמאס שחוסלו | צילום: דובר צה"ל

לאחר כ-10 שעות ללא אזעקות, הופעלו הבוקר (שני) התרעות צבע אדום ביישובי עוטף עזה. בצה"ל וברשות החירום הלאומית הודיעו על הפעלת תוכנית לפינוי תושבי 28 יישובים הסמוכים לגבול לבנון. במהלך הליל צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה על ירי 5 טילי הנ"ט לעבר עמדות צבאיות בגבול הצפון. במקביל תקיפות נרחבות של חיל האוויר ברצועת עזה.

מטוסי סופה תוקפים בעזה | צילום: דובר צה״ל

תקיפת צה״ל בעזה הלילה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

רשות החירום הלאומית (רח"ל) וצה"ל הודיעו על הפעלת תוכנית לפינוי תושבי הצפון, שגרים במרחק עד 2 ק"מ מגבול לבנון, לבתי הארחה בסבסוד המדינה. הפעלת התוכנית אושרה בידי שר הביטחון יואב גלנט. פיקוד הצפון עדכן את ראשי המועצות בהחלטה. התכנית תנוהל בידי הרשויות המקומיות, משרד הפנים ורח"ל במשרד הביטחון. 28 היישובים הכלולים בתכנית הם: רג׳ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דוב"ב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכייה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל-עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

בכיר בממשל ביידן מאשר לסוכנות הידיעות AP כי הנשיא שוקל בחיוב לבקר בישראל השבוע, אך גם מבהיר כי דבר עדיין לא סגור. שני גורמים רשמיים נוספים אישרו לפוליטיקו שהוא עשוי להגיע עוד השבוע, אך אמרו שהמצב הביטחוני בישראל עלול למנוע את הביקור.

עוד מבחזית החדשות

מעבר רפיח היה אמור להיפתח לכניסת ציוד הומניטרי וליציאת בעלי אזרחות כפולה, אבל בישראל וגם בחמאס לא אישרו סיכום על הפסקת אש בדרום הרצועה ומאות משאיות מחכות להיכנס לרצועה. ביידן, ששוקל להגיע לישראל: "חייבים לחסל את חמאס"

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו תוקף בחריפות את ישראל וטוען כי היא מבצעת "ג'נוסייד" בפלסטינים ואף מאיים בניתוק היחסים. אתמול הודיע משרד החוץ כי נזף בשגרירה הקולומביאנית בישראל בשל התבטאויות אנטי ישראליות של פטרו, ואף הוחלט לעצור את הייצוא הביטחוני לקולומביה. הלילה כותב פטרו: "אם עלינו להשעות את היחסים עם ישראל נעשה זאת, אנחנו לא תומכים ברצח עם".

כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי לראשונה מתחילת המלחמה – מעבר רפיח צפוי להיפתח הבוקר בשעה 09:00, לצורך הכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה ויציאת זרים מרצועת עזה למצרים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התראיין לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקנית והעניק גיבוי מלא לישראל. ביידן הדגיש כי הוא מתנגד לכיבוש הרצועה בידי ישראל והצהיר כי ארצות הברית לא תשלח חיילים אמריקנים ללחימה במזרח התיכון.

על החטופים האמריקנים בשבי החמאס אמר ביידן: "נעשה כל שביכולתנו למצוא את אלה שעדיין בחיים ולשחרר אותם. כל מה שבכוחנו". ביידן השיב כי השבת החטופים האמריקנים נמצאת בראש סדר העדיפויות של ארה"ב: "הדבר החשוב ביותר הוא לשים קץ לאכזריות הזו ולחייב את מי שביצעו אותה לקחת אחריות". עוד התייחס הנשיא האמריקני לתמיכה של צבא ארה"ב בצה"ל וציין כי אין הכרח בשליחת חיילים אמריקנים למזרח התיכון. "אני לא חושב שזה נחוץ. לישראל יש את אחד הכוחות הלוחמים הטובים שיש. אני מבטיח שאנחנו נספק לה את כל מה שהם צריכה".

לדברי ביידן, בשל המלחמה, איומי הטרור על ארצות הברית התגברו, ובממשלו עושים מאמץ מיוחד למנוע פגיעה ביהודים. "ישראל רודפת אחרי קבוצה שהתוצאות של התנהלותה הברברית דומה לשואה. חמאס הם חבורה של פחדנים שמתחבאים מאחורי אזרחים", אמר. "הישראלים יעשו כל שביכולתם כדי להימנע מהרג של אזרחים חפים מפשע. אני סמוך ובטוח שישראל הולכת לפעול לפי כללי המלחמה", הוסיף. "יש סטנדרטים שמוסדות ומדינות דמוקרטיות הולכים לפיהם. ולכן אני בטוח שלחפים מפשע בעזה תהיה אפשרות לקבל גישה לתרופות, מזון ומים".

ביידן נשאל אם הוא תומך בכיבוש ישראלי של רצועת עזה והשיב בשלילה. "אני חושב שזו תהיה טעות גדולה. מה שקרה בעזה הוא שלדעתי החמאס והגורמים הקיצוניים של חמאס, לא מייצגים את כל הפלסטינים". ביידן נשאל האם הוא מאמין שיש להשמיד את חמאס לחלוטין? והשיב בבירור – "כן, אני כן. אבל צריכה להיות רשות פלסטינית. צריכה להיות אפשרות למדינה פלסטינית. אני חושב שישראל מבינה שחלק ניכר מהעם הפלסטיני אינו שותף לדעותיהם של חמאס וחיזבאללה".

לדברי הנשיא האמריקני, בשלב זה אין הוכחות למעורבות איראנית בתכנון מתקפת הפתע של חמאס. בריאיון התייחס ביידן למחויבות העמוקה שלו לישראל ולקהילה היהודית. "יהודים היו נתונים להתעללות, לדעות קדומות, ולניסיונות מחיקה במשך למעלה מאלף שנים. מבחינתי, זה עניין של הגינות וכבוד. זה פשוט לא בסדר. זה מפר כל עיקרון דתי שיש לי וכל עיקרון שאבי לימד אותי".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לדרישת ארה"ב לאפשר סיוע הומנטירי לתושבי הרצועה ואמר כי "אנחנו עומדים לצד ישראל כשהיא מגנה על עצמה. ארצות הברית גם פועלת באופן פעיל כדי להבטיח שתושבי עזה יוכלו להיחלץ מפגיעה והסיוע שהם צריכים – מזון, מים, תרופות – יוכל להיכנס פנימה. לחמאס לא אכפת אם הפלסטינים יסבלו".

אספקת הדלק לבתי החולים ברצועת עזה צפויה להספיק ליממה נוספת בלבד, כך לפי משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים.

אבו מאזן בשיחת טלפון עם נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו: "המדיניות והפעולות של חמאס אינן מייצגות את העם הפלסטיני". לצד זאת, הוא טען כי "יש להפסיק מיד את התוקפנות הישראלית נגד עמנו ולאפשר פתיחת מסדרונות הומניטריים ואספקת ציוד רפואי".

מזכ"ל האו"ם פונה לחמאס: "החזירו מידית את בני הערובה – ללא כל תנאים". הוא הוסיף מסר לשני הצדדים: "שחרור בני ערובה ומתן סיוע לעזה לא צריכים להפוך לקלפי מיקוח".

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים