שיתוף
תגובות
חדשות » צה"ל תקף מעל 400 יעדים בעזה: תקיפת תשתיות טרור של חיזבאללה – שתי החטופות העוברו להשגחה בבי"ח – ממשל ביידן מודאג ממוכנות ישראל
חרבות ברזל - היום ה-18
צה"ל תקף מעל 400 יעדים בעזה: תקיפת תשתיות טרור של חיזבאללה – שתי החטופות העוברו להשגחה בבי"ח – ממשל ביידן מודאג ממוכנות ישראל
| צילום: תקיפה בצפון

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של חייל האוויר, תקפו עשרות תשתיות ונקודות כינוס שונות של ארגון הטרור חמאס בשכונות סג'עייה, שאטי, ג'באליה, דרג' תפאח וזייתון. במסגרת הפעולה לשלילת היכולות של ארגון הטרור חמאס, תקף צה"ל עשרות פעילי חמאס חמושים שנערכו לבצע ירי רקטי ופעולות טרור נוספות לעבר העורף הישראלי.

תקיפת מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

חייל האוויר תקף פיר מנהרה מבצעי בשימוש ארגון הטרור חמאס אשר אפשר לפעילים גישה מהירה לחוף. כלי טיס של צה״ל תקפו במהלך הלילה גם מפקדות מבצעיות ששימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס ונקודות כינוס של ארגון הטרור שמוקמו בתוך מסגדים. חוסלו הלילה סגן מפקד גדוד נוציראת, סגן מפקד גדוד שאטי וסגן מפקד גדוד אלפורקאן בארגון הטרור חמאס.

תיעוד חיסול פעילי טרור ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

במקביל הפלסטינים דווחו, כי הלילה התרכזו התקיפות בשכונות לאורך קו החוף ממערב לעיר עזה. יחד עם זאת, ישנם בתי חולים שדיווחו כי עוד 48 שעות לא יהיה חשמל, לעומת ישראל שטענה לפני עשרה ימים שהחשמל עומד להסתיים.

תיעוד ההרס שנותר בבית להיא | צילום: רשתות ערביות

ההרס מתקיפת צה"ל ברצועה | צילום: רשתות ערביות

צה"ל תקף הלילה תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים משטח לבנון אמש.

תקיפת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון | צילום: דובר צה"ל

הלילה שוחררו שתי חטופות, יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, שתיהן חברות היישוב ניר עוז והן בשנות ה-80 לחייהן והן לא מחזיקות באזרחות זרה, ובעליהן נותרו בשבי. לטענת דובר ארגון הטרור חמאס: השחרור התאפשר בזכות תיווך מצרי-קטרי ובעקבות סיבות "הומניטריות ורפואיות קשות".

לאחר ששוחררו משבי החמאס, הן העבירו את הלילה תחת השגחה בבית החולים איכילוב. אחות בכירה, מסרה מיד לאחר הגעתן: "קיבלנו לפני מספר דקות את שתי החטופות הראשונות, התרגשנו מאוד, הן נראות בסדר, מצבן הרפואי בסדר. הן מדברות. בהתחלה ישר הורדנו אותן והבאנו אותן לבני המשפחה שלהן. היה מפגש מאוד מרגש. הן יישארו אצלנו הלילה, ומחר נדע בדיוק". 

החטופות ששוחררו הונחתו במסוק על גג בית החולים איכילוב | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" ממשל ביידן הביעו דאגה כי צה"ל לא מחזיק ב"תכנית ברורה" לתמרון קרקעי ברצועת עזה.  על פי הדיווחים השונים, ארצות הברית תשלח לישראל מספר מומחים צבאיים, שייתנו סיוע לצה"ל בהכנותיו לקראת המהלך המשמעותי. בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים במהלך הלילה שיחה נוספת עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. 

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כזה מספר גבוה- 400 מטרות וחמאס עדיין משגר . בזבוז תחמושת בנסיון להרתעה שכבר לא עובדת עליהם.

  2. הקיצוצים שבנימין נתניהו מבצע יחד עם בצלאל סמוטריץ' ונערי האוצר כנגד החינוך החרדי ועולם התורה זו היא בושה וחרפה וסכנה איומה לישוב היהודי בארץ הקדש. במשך שנים רבות מרעיבים את צוותי ההוראה של החינוך החרדי, ומונעים משאבים מינימליים ממאות אלפי תלמידים חרדים שלא זוכים אפילו ל – 30% מתקצוב המוסדות החילוניים. עד שסיכמו על צמצום מוגבל וחלקי בפערים, מנצלים את המלחמה לקצץ לחינוך החרדי, בטענה של קיצוץ כספים קואליציוניים בימי מלחמה! (כל תקצוב החינוך החרדי בכללותו איננו עולה על תקצוב שלושה ימי לחימה! מדובר באחוז קטן מכלל תקצוב משרד החינוך לחינוך הללי) אלה כספים שמלכתחילה היו צריכים להגיע בדרך המלך ולא דרך כספים קואליציוניים אז איזה מן תירוץ זה? שר האוצר יחד עם פקידי האוצר פוגעים בזכויות החינוך החרדי ומסכנים את קיום הישוב היהודי בארץ הקדש. רק חיזוק לימוד תינוקות של בית רבן וחיזוק לומדי התורה נותן את התקווה להינצל מהמצב בו עם ישראל נמצא שאין לו שום מוצא בדרך הטבע! נתניהו! הפסק לזרות חול בעיני הציבור! אתה אחראי למחדל ואין בידיך פתרון אמיתי למצב הנורא. אל תפגע בחינוך החרדי! אל תפגע בלומדי התורה!

סגור לתגובות.

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים