שיתוף
תגובות
חדשות » צה"ל תקף בסוריה את דיביזיית אחיו של אסד
חיל האוויר הפציץ הלילה באזור דמשק מכ"ם ומתחם של דיביזיה 4, שהמפקד שלה הוא מאהר אסד | המטרה: להעביר מסר לאסד שימנע את השתלטות איראן על ארצו
חמ"ל אוגדה 210 במעקב אחרי התקיפה בסוריה | צילום: דובר צה"ל

עדיין לא ברור מי שיגר הלילה את הרקטות משטח סוריה. לאחר שארגונים פלסטיניים קיקיוניים לקחו על עצמם אחריות לשיגורים. תקיפות צה"ל כוונו לאתרי השיגור כדי למנוע שיגורים נוספים ו נעשו באמצעות ארטילריה וכטב"מ.

בהמשך הלילה תקפו מטוסי קרב מכ"ם מצפון לדמשק ומתחם משמעותי של דיביזיה 4, שהמפקד שלה הוא מאהר אסד, אחיו של הנשיא בשאר. גם תקיפה זו הייתה באזור דמשק, ולא באזור שממנו נורו הרקטות.

עוד מבחזית החדשות

תקיפת המכ"ם ודיביזיה 4, שנעשו באישור שר הביטחון וראש הממשלה, רצו להעביר מסר חד למשטר הסורי שמאפשר ירי משטחו לישראל על ידי גורמים שונים, כולל מיליציות איראניות ששיגרו בשבוע שעבר את המל"ט שיורט מצפון לכינרת.

צה"ל בהנחיית שר הביטחון יואב גלנט פעל בסוריה על פי העיקרון שמנחה את פעילותו ברצועת עזה, פגיעה בגורם האחראי על השטח ולא רק בארגון שביצע את הירי.

לאחרונה מתקיים תהליך מואץ של התקרבות בין המשטר הסורי לבין מדינות ערביות מתונות, ובראשן סעודיה וירדן. גם מצרים הזמינה את סוריה להשתתף במושב הבא של הליגה הערבית, כמסר לחזרתה לחיק העולם הערבי.

אולם תהליך זה עשוי להשתבש אם משטר אסד ימשיך לתמוך באיראנים ולתת להם להשתלט על סוריה. ההתפשטות האיראנית בסוריה, גם לכיוונים אזרחיים, מתאפשרת על רקע צמצום הנוכחות הרוסית בסוריה, ופינוי חלק מהכוחות לטובת המלחמה באוקראינה. לכן, רוב התקיפות בעשרת הימים האחרונים נועדו להעביר לסוריה את המסר ועל פיו אסד צריך למנוע מאיראן להשתלט על המדינה.

במקביל, נבדקת אפשרות סבירה שהשיגורים הלילה בוצעו על ידי דאעש. הארגון עדיין נמצא בכפרים ובעיירות סוריים וגם פעיל צבאית באזור שמול משולש הגבולות, שממנו בוצע הירי. בנוסף, קיים גם הרקע הדתי. שכן דאעש הוא ארגון מוסלמי סוני פונדמנטליסטי, הרואה את עצמו כמחויב לתרום את חלקו להגנת אל-אקצא.

גם הביצוע הכושל של הירי מחזק הערכה זו. דאעש בסוריה עדיין מלקק את פצעי החיסול של מפקדו. ולמרות זאת, אמ"ן עדיין לא יודעים בוודאות מי האחראי לירי הרקטות, שכמה מהן התפוצצו בשטח סוריה וירדן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים