שיתוף
תגובות
חדשות » צה"ל מאשר: רקטה שוגרה מג'נין והתפוצצה בשטח הפלסטיני
תיעוד
קבוצת טרור שמכונה גדוד אל-עיאש הפיצה סרטון, שבו נראה ניסיון שיגור רקט "לעבר הגלבוע" | צה"ל: הרקטה לא היוותה סכנה ליישובים באזור, האירוע מתוחקר
תגיות: ,
שיגור הרקטה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

הבוקר (שני) שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח הפלסטיני. בצה"ל ציינו כי לא היו נפגעים בגוף, והרקטה לא היוותה סכנה ליישובים באזור. כוחות הביטחון פתחו בסריקות במרחב, והאירוע מתוחקר. תושבי האזור תקפו: "שנים אנו מתריעים על התגברות המוטיבציה והיכולות מכיוון ג'נין, ולצערנו איננו זוכים להתייחסות ראויה למיגון תושבינו".

הרקטה ששוגרה מג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

פעילי טרור שמשתייכים לקבוצה בשם גדוד אל-איעש תיעדו והפיצו היום סרטון ובו נראה "שיגור לגלבוע". לטענת פעילי הטרור, מדובר ברקטה מסוג קסאם 1 שהם ייצרו. בתחילת הסרטון מופיע הלוגו של הזרוע הצבאית של חמאס, ובהמשך מוצג לצד הרקטה שלט שבו נכתב: "גדוד אל-עיאש: ירי לעבר ההתנחלויות בעוטף ג'נין, בעמק יזרעאל – באמצעות רקטות מסוג קסאם 1. יום שני, 26.6. הגדה – מגן ירושלים".

עוד מבחזית החדשות

בחודש שעבר פרסמה אותה קבוצת טרור, גדוד אל-עיאש, סרטון ברשתות החברתיות ובו תועד ניסיון שיגור לכאורה של רקטה ליישוב שקד שבצפון השומרון. בעקבות כך, פתח צה"ל בחקירה שבמהלכה איתר משגר דמה בכפר נזלת עיסא.

למרות השיגורים הכושלים, נראה כי הניסיונות לשגר רקטות ביהודה ושומרון משקפים תהליך שצובר תאוצה, שבו מנסים פעילי טרור שוב ושוב להקים מערך של שיגור רקטות ולהתחמש נגד ישראל, כפי שנעשה ברצועת עזה.

במועצה האזורית גלבוע הדגישו כי באזור נשמרת שגרה מלאה. "לפי העדכון שקיבלנו מכוחות הביטחון אותה רקטה לא נחתה בשטחי ישראל וככל הנראה התפוצצה עוד באוויר", נמסר בהודעה רשמית שהפיץ ראש המועצה עובד נור לתושבים. "מבקשים לגלות ערנות ולדווח על כל אירוע חריג".

לדבריו של ראש המועצה האזורית, תושבי האזור הביעו לא אחת את החשש ההולך וגובר מניסיונות הירי מאזור ג'נין, לטענתו "מחד, ברור וידוע לנו ממקורות ראשונים שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא", הדגיש. "מאידך, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, וסמוכי הגדר בפרט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים