שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צדק: ראש עיריית פריז ביטלה את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן
התואר נשלל מיו"ר הרשות לאחר אמירותיו הקשות על השואה | ראש עיריית פריז: "דבריך מנוגדים לערכים האוניברסליים והאמת ההיסטורית של השואה"
מגדל אייפל פריז | צילום: FREEPIK

ראשת העיר פריז, אן הידלגו, החליטה לבטל את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן. "דבריך מנוגדים לערכים האוניברסליים והאמת ההיסטורית של השואה", אמרה על הנאום שנשא במהלך כינוס מועצת המהפכה של פת"ח.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב שמזה שנים דורש את ביטול עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן, אמר על החלטת ראשת העיר: "כל הכבוד אן. לקחת אחריות וקיבלת את ההחלטה הנכונה. עכשיו אני מבקש מנשיא צרפת עמנואל מקרון ומהרשויות בצרפת לנתק כל קשר עם האיש האנטישמי הזה, מכחיש השואה הסדרתי אבו מאזן".

עוד מבחזית החדשות

במכתב שפורסם אתמול בערב על ידי ראש עיריית פריז, היא גינתה את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, לצד ביטול עיטור הכבוד שניתן לו על ידי העירייה ב-2015. מאז שקיבל מחמוד עבאס את האות בשל היותו "איש שלום", פנה חבר הפרלמנט חביב מספר פעמים בדרישה מראש העירייה לבטל את העיטור ולשלול ממנו את הכבוד.

ב-2021 פנה חביב בבקשה דומה, בעקבות רצח של תושבת פריז לשעבר וחברתו לספסל הלימודים, אסתר הורגן ז"ל. לפנייתו דאז השיבה הידלגו, כי היא עומדת על דעתה ואינה חוזרת בה מהחלטתה.

אתמול (חמישי), דבריו של אבו מאזן היו הקש ששבר את גב הגמל והובילו לביטול עיטור הכבוד. במכתב שכתבה ראש עיריית פריז לאבו מאזן היא כתבה "אני מגנה בכל תוקף את דבריך" והוסיפה: "שום סיבה לא יכולה להצדיק הכחשת שואה. כפי שאתה יודע, השואה היא חלק מההיסטוריה של פריז. במהלך מלחמת העולם השנייה, עשרות אלפי ילדים, נשים וגברים יהודים מהעיר שלנו נשלחו ונרצחו במחנות ההשמדה.

עוד מבחזית החדשות

"ב-21 לספטמבר 2015 אירחתי אותך בעיריית פריז. לרגל האירוע, הענקתי לך את מדליית ה"גרנד וורמיי" המהווה את העיטור המכובד ביותר של העיר. דבריך מנוגדים לערכים האוניברסליים והאמת ההיסטורית של השואה. על כן, אתה כבר לא יכול להחזיק בתואר זה".

חבר הפרלמנט מאיר חביב שפנה גם אתמול לאן הידלגו בדרישה למשוך את עיטור הכבוד שניתן לאבו מאזן הגיב להחלטה: "ניצחון. בהמשך לבקשותיי מאז 2015 ועד אתמול בערב, ראש עיריית פריז מבטלת את מדיילת פריז שניתנה לאנטישמי אבו מאזן. פריז צריכה להישאר מגדלור במלחמה מול האנטישמיות בעולם ומול הפנים החדשות שלה, אנטי- ציונות. הרשות הפלסטינית דרך היושב ראש שלה היא פסולה" כתב חביב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים