שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צבי יחזקאלי על ההסלמה הבטחונית: "אנו נתפסנו בחולשתנו"
צבי יחזקאלי על המתיחות הביטחונית ביממה האחרונה: "כל נקודה כזאת היא התחלה של הסבב הבא" | "במלחמה כוללת נשאר לבד".
הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי | צילום: חדשות 13

ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13 צבי יחזקאלי התראיין ל-103FM וניתח את המצב הביטחוני שגרם למדינה להגיע למצב שבעקבות מות אסיר פלסטיני, יורים עליה טילים.

לדברי יחזקאלי "חמאס לא צריך להתכתש איתנו, הוא יכול לשלוח את הג'יהאד. קרו כמה דברים בחודשים האחרונים שאי אפשר להתעלם מהם, שמגבירים את המגמה הזו, וזה בדיוק מה שקרה בדמשק לפני שעה. נשיא איראן ראיסי נוחת בסוריה. האחרון שהיה שם היה אחמדינג'אד. אחדות הזירות, כמו שעשו בפסח, מראה שאיראן תפסה פה נקודת חולשה שהחלה בעזה. הם הקישו לשאר הגזרות. איראן בעצם מפעילה עלינו ארבע זירות, וזה מתחיל לכרסם בהרתעה הישראלית שגם ככה הייתה רעועה. כל נקודה כזאת היא נקודת התחלה של הסבב הבא, אנו נתפסים בחולשתנו".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף יחזקאלי כי: "גם אם עדנאן היה חי בכלא, הייתה סיבה אחרת. המוח המערבי חושב במונחים של סיבה ותוצאה. הם לא רואים את ישראל ההתקפית, היוזמת והערמומית, וזה החור הכי גדול בהגנה שלנו. אם המטרה היא שקט, נקנה שקט לעוד שבועיים. אני לא קונה את הפיוס בין סעודיה לאיראן, הסעודים הלכו לאיראן כי ישראל לא קיימה את הבטחתה לעשות משהו עם הגרעין האיראני, בישראל גוררים רגליים. כשהמטרה שלך היא שקט, אתה סופג את זה".

"מה התקיפות הללו עוזרות בהרתעה?", שאל בסיום. "הפתרון צריך להתרחש כשישתנה הדיסקט ושיבינו מה עומד מולם. אנחנו לא לבד במשחק הזה, אך נישאר לבד בעת מלחמה כוללת. זו לא המדיניות הביטחונית, זה צה"ל, צבא שמפחד מעזה. עדיין לא אמרנו נואש ואי אפשר לומר נואש מהחזרת הסעודים, כי אסטרטגית הם בצד שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים