שיתוף
תגובות
חדשות » צבי יחזקאלי: "המחבל לא חולה סופני, זה אחיו"
ראש הדסק לענייני ערבים אמר על הפיגוע "לא פיגוע שמשנה כללי משחק, המחבל ניצל את ההזדמנות" | משפחתו תקבל גם קצבה והוא יחשב כגיבור
הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי | צילום: חדשות 13

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי התראיין ל-103FM ואמר על המחבל שביצע את הפיגוע בת"א: "ג'נין היא רק תירוץ לתנועה שמתחנכים על פיה כל כך הרבה ילדים"

את הפיגוע המשולב היום (שלישי) ברחוב פנחס רוזן ביצע המחבל, עבד אלוהאב עיסא חוסין חלאילה, שוהה בלתי חוקי בן 20 מהעיירה הפלסטינית סמוע שבדרום הר חברון. המפגע פגע בתחנת אוטובוס והחל לדקור את הממתינים במקום.

עוד מבחזית החדשות

לדברי יחזקאלי: "הטעות הייתה שאמרו שהוא מקבל טיפול בגלל שהוא חולה סופני. זה אחיו, מכאן הבלבול, אז יכול להיות שגם היה לו אישור להיכנס או שהוא שב"ח. אני שמעתי כמה גרסאות".

עוד אמר יחזקאלי: "אני לא יודע אם הוא עשה את זה בידיעה, בהכוונה. אבל כמו שאני גם מכיר את כל הדינמיקה של הטרור, כנראה הוא מצא את עצמו עובר בחור של הגדר בדרום הר חברון עם רכב ופשוט אפשר לעשות הנפקה טובה".

יחזקאלי ביקש להדגיש כי "אל תשכחו שהמשפחה שלו תקבל עכשיו קצבה, הוא ייחשב כגיבור. לא לשכוח, זה לא פיגוע שמשנה כללי משחק, אבל בטח יש גם סיבה כביכול – ג'נין. אני אישית חושב שלא תמיד צריך סיבה, אבל כשיש גובה להבות כזה, בהחלט הוא מנצל את ההזדמנות הזו".

עוד מבחזית החדשות

לטענת יחזקאלי "כשיש פיגוע, אנחנו בעצם קוצרים כבר את הסופה, על מה הילד הזה התחנך, מה השאיפות שלו, מה הוא ראה לנגד עיניו, וכל אחד שיבין האם זה בגללנו או לא. ג'נין זה רק תירוץ, לדעתי גם כיבוש זה רק תירוץ לתנועה שקיימת ומתחנכים על פיה כל כך הרבה ילדים פלסטינים וזה הדבר המדאיג. אם אנחנו מדברים על ג'נין, אז תראו את הילדים בג'נין ותבינו למה מחנכים אותם ולאן הם הולכים".

"אני חושב שהמבצע הזה ייזכר באמת בזה שצה"ל נטרל את היכולת של החמושים לאיים בכלי נשק הכי אפקטיבי שלהם שזה הנשק עצמו, וחשיפת המטענים, אבל זה רק גירוד קצה קצהו של מה שיש בג'נין. יש עוד עבודה. אני חושב שהצבא והדרג המדיני פוליטי מסתפק בזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים