שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » פרשיית שוחד וקרטל מכרזים במשרד הביטחון: עבירות בהיקף מיליארד שקלים
לאחר חקירה סמויה, נעצרו הבוקר עשרות חשודים בחשד לניהול קרטל והטיית מכרזים במשרד הביטחון | משרד הביטחון: "רואה בחומרה רבה את החשדות שנחשפו"
משרד הביטחון | צילום: ויקיפדיה

29 חשודים ממרכז הארץ נעצרו הבוקר (שני) לחקירה, בחשד שניהלו קרטל להטיית מכרזים של קבלנים בפרויקטים ומכרזי בינוי ואחזקה של משרד הביטחון, בהיקף של כמיליארד שקלים.

בשנה האחרונה התנהלה חקירה סמויה של שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) והממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), וממנה עלה חשד להטיית מכרזים של משרד הביטחון על ידי קבלנים וחשודים נוספים, כמו גם חשד לעבירות שוחד לגורמים באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון בתמורה לקבלת מידע פנימי והטיית מכרזים בתחום הבינוי.

עוד מבחזית החדשות

עוד עלה בחקירה כי לאחד הקבלנים החשודים בפרשה יש קשר עסקי עם ראש ארגון הפשע "אבו לטיף" ועם גורמים נוספים המזוהים עם הארגון.

על פי החשד בקרטל השתתפו עשרות חברות במאות מכרזים, וההערכה היא כי היקף העבירות הוא בסכום של מיליארד שקלים. הקרטל פעל זמן רב והתעצם ככל שסכומי השוחד שולמו לגורמים במשרד הביטחון ובצבא. במסגרת הקשרים, קיבלו החשודים מידע פנימי והטבות שונות.

החשודים הגישו הצעות מחיר במכרזים במטרה לייצר את הממוצע הנכון, כל שהצעת המחיר שלהם תהיה הקרובה ביותר לממוצע של המכרז. בשיטה זו, רימה הקרטל את משרד הביטחון וכספי המכרזים הושגו במרמה ונעשה בהם שימוש אסור.

עוד עלה החשד, כי הקרטל חבר לחברות בעלות סיווג גבוה שזכו במכרזים, ובתמורה לאחוזי רווח, לקחו אחריות מלאה על ביצוע המכרז מבלי שהחברה הזוכה תהיה מעורבת, כל זאת ללא ידיעה או הסכמה של משרד הביטחון, ובניגוד לתנאי המכרז.

עוד מבחזית החדשות

בין העצורים ניתן למצוא קבלנים, עורכי דין, בעלי חברות, עובדים ומשרתים באגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. העצורים חשודים בשורה של עבירות, ובין היתר לקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, ועוד.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "המשרד רואה בחומרה רבה את החשדות שנחשפו בחקירת המלמ"ב ומשטרת ישראל ויגלה אפס סבלנות לכל חשד לעבירה על טוהר המידות. מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר, הנחה את אגפי משרד הביטחון הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ולהעניק להם כל סיוע שיידרש. משרד הביטחון יפעל למצות את הדין עם החברות החשודות בהונאה ועם מי שסייע להן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים