שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פרקליט המדינה לשעבר: "מי שקורא את כתב האישום של נתניהו מזדעזע"
משה לדור, פרקליט המדינה לשעבר, תקף הערב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, למרות טענתו ש"הוא אמנם זכאי כרגע כל עוד לא הוכחה אשמתו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, התראיין הערב (מוצ"ש) בתוכנית "פגוש את העיתונות". לשאלת המראיין האם כיועץ משפטי הוא חושב שיש להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, על רקע ההסתייגות של חלק מהציבור שרואה ניגוד אינטרסים בין הרפורמה במערכת המשפט, ומשפטו האישי, השיב לדור: "לא עכשיו, מזמן כבר. ראש הממשלה, שלא כמו שר החקלאות, חולש על כל המערכת, וכל מה שקורה, הוא אחראי, הוא גם פעיל בכל התחומים, וכאשר תלוי ועומד נגדו כתב אישום, שהוא בניגוד לכל הספינים שאנשים בתקשורת מפיצים בציבור, מדובר בכתב אישום, שמי שקורא אותו, מזדעזע. כתב האישום חריף וקשה ביותר".

עוד אמר לדור: "בהנחה שהראיות מבססות את הסיפור העובדתי שמסופר בכתב האישום, מדובר בעבירות חמורות, מבחינה משפטית. כל קבוצת הפרקליטים הבכירים, היועצת המשפטית לממשלה, או היועץ המשפטי בזמנו, הגיעו למסקנה לא רק שהסיפור מבוסס על הראיות האלה, אלא שהם יכולים להוכיח אותו מעבר לספק סביר".

עוד מבחזית החדשות

לטענת לדור: "האירוע שאנחנו נמצאים בו כרגע, יש אולי עוד כל מיני זרמים שפועלים, אבל במידה רבה הכול בגלל נתניהו. זה ההסבר היחידי לכך שביבי עושה תפנית של 180 מעלות בעמדות נחרצות שהיו לו בעבר, כמו הגנה על שלטון החוק ועל בית המשפט העליון וכיוצא באלה, עמדות שהוא נקט בהן בעבר ופתאום תומך בשלל רפורמות, שחלקן מבססות בהמשך הדרך למוסס את התיק הפלילי נגדו. נתניהו יודע מה היא האסטרטגיה שהוא וחבריו בחרו, ואיך לייצר את הרושם אצלך ואצל הציבור כולו שכאילו התיק קורס, ושהוא תפור ושאין לו שום בסיס, אבל הוא מעריך שהתמונה העובדתית והמשפטית היא אחרת, ושהיא יכולה לשגר אותו אל מעבר לדלת הברזל של בית הסוהר. הוא אמנם זכאי כרגע כל עוד לא הוכחה אשמתו, אבל מזה הוא חושש ואת התנאים המתאימים כדי למוסס את התיק הוא מייצר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים